به گزارش پارس روزنامه کیهان نوشت ؛ زیباکلام در مصاحبه با آریا گفت: از حالا زود است که آقای ناطق نوری را از انتخابات کناره رفته بدانیم. وی افزود: تا انتخابات اسفند 94 نزدیک به 18 ماه فرصت داریم بنابراین نمی‌توانیم آقای ناطق نوری را کاملاً کنار رفته بدانیم. همچنان این احتمال وجود دارد که ایشان به تقاضای اصلاح‌طلبان و میلیون‌ها بدنه اجتماعی این جریان لبیک بگویند و بخاطر نظام، آینده انقلاب و سعادت کشور وارد میدان شوند و از انتخابات کناره‌گیری نکنند.
زیباکلام گفت: بدون تردید کناره‌گیری آقای ناطق نوری به نفع اصولگرایان خواهد بود البته ایشان خودشان هم به خوبی می‌دانند در حالی که این طیف از این موضوع خوشحال هستند اما تحصیلکرده‌ها و اصلاح‌طلبان از این موضوع مکدر و دلخور هستند چرا که امری بدیهی است که حضور آقای ناطق نوری به نفع اصلاح‌طلبان و به زیان اصولگرایان است.
زیباکلام 12 اردیبهشت ماه گذشته در مصاحبه با آریاگفته بود: زمان موسوی خوئینی‌ها و محتشمی سپری شده و اکنون ناطق نوری و علی مطهری برای اصلاح‌طلبان خیلی مهم‌تر از موسوی خوئینی‌ها هستند.
او همچنین شهریور 1391 پس از آن که به فاطر نیوز گفت «ناطق نوری می‌تواند آشتی ملی ایجاد کند اما این مثل انداختن زنگوله پای گربه است» و «اولین کسانی که به من حمله کردند با این حرف، خود اصلاح‌طلبان بودند. آنها گفتند تا 16 سال پیش بین خاتمی و ناطق، ناطق را انتخاب نکردیم و حالا بعد از 16 سال می‌گویید ناطق؟ گل بگیرند در علوم سیاسی که شما در دانشگاه تهران تدریس می‌کنید!»، با مشرق مصاحبه کرد. وی در این مصاحبه از یک طرف تحلیل خود درباره لزوم حمایت اصلاح‌طلبان از ناطق نوری را تکرار کرد و از سوی دیگر مدعی شد در دوم خرداد سال 76 حتی اگر به جای خاتمی تیر آهن هم بود رأی می‌آورد!
وی می‌گوید: می‌دانید چرا خاتمی 20 میلیون رأی آورد؟ چون در برابر ناطق نوری ایستاده بود این میزان رأی آورد. این سخن خیلی تلخ است اما واقعیت دارد. البته اگر به جای خاتمی یک تیرآهن هم رقیب ناطق نوری بود باز تیرآهن بود که 20 میلیون رأی می‌آورد! چرا؟ به خاطر این که آرای خاموش و خاکستری و حتی بخشی از آرای غیر خاکستری، فقط هدفشان این بود که ناطق رأی نیاورد. رقیب ناطق برایشان مهم نبود.
مواضع زیباکلام نشان از استیصال شدید اصلاح‌طلبانی دارد که چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری سال 92 اذعان کردند براساس نظرسنجی‌ها بیش از 8 درصد رأی ندارند.