غلامعلی حداد عادل پیش از ظهر امروز در چهارمین مجمع عمومی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در سال 96 اظهار داشت: عقل و تجربه حکم می‌کند که جریانات هم‌سویی که تحت عنوان اصول‌گرا در عرصه سیاسی کشور فعال هستند، با یکدیگر متحد باشند.

وی با اشاره به تجربه ناموفق اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری 92 اضافه کرد: چگونه باید گفت دید و فهمید که تعدد نامزد‌ها و تفرقه و اینکه هر کسی دنبال یکی برود چه نتیجه‌ای به دنبال دارد مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود اما ما چند بار گزیده شدیم.

حداد عادل با طرح این پرسش که ایا می خواهیم تجربیات گذشته را بار دیگر تکرار کنیم یا به هوش آمده‌ایم تصریح کرد: رقیب هم می‌خواهد که ما تفرقه داشته‌ باشیم که طبیعی است اما ما بایستی هشیار بوده و بدانیم می‌خواهیم چه کار کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه وجود رقابتی جدی در هر انتخابات از جمله ریاست جمهوری و شورا‌ها برای اصل نظام ضروری است گفت: اینکه مردم مؤثر و تعیین کننده‌اند دستاورد بزرگی برای نظام ما محسوب می‌شود در نظام جمهوری اسلامی تعیین تکلیف مسئولیت‌های سیاسی با رأی مردم است.

حداد عادل با بیان اینکه مردم سالاری دینی در ایران زمینه ثبات و امنیت ما را فراهم آورده است گفت: حتی مخالفان فکری ما باور دارند که می‌توانند از طریق صندوق رأی تأثیرگذار باشند که این مطلب امیدها را زنده نگه داشته و ثبات‌بخش است.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه در انتخابات سال آینده دلیل و انگیزه جهت ایجاد رقابتی جدی وجود دارد خاطر نشان کرد: اگر ما با حفظ وحدت برنامه‌ریزی و جمع‌بندی تجربیات گذشته وارد رقابت شویم، احتمال پیروزی داریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کشور ما شرایط تازه‌ای پیدا کرده است تأکید کرد: در حداقل دو دهه بعد از انقلاب، شاهد بودیم که هر گاه انتخاباتی شکل می‌گرفت آمریکایی‌ها و غربی‌ها تلاش می‌کردند تا مردم به انتخابات نه گفته و آن را تحریم کنند اما امروز نظر‌ها عوض شده است.

حداد عادل ادامه داد: آن‌ها در تبلیغاتشان به نفع یک جریان جهت‌گیری می‌کنند و همچنین در تصمیماتی که می‌گیرند طوری برخورد می‌کنند که جریانی بر جریان دیگر پیروز شود.

وی با بیان اینکه خارجی ها علاقه‌مند شده‌اند که در انتخابات ایران اثر بگذارند تصریح کرد: من نمی‌خواهم جریانات سیاسی داخل کشور را به ارتباط و تکیه بر خارجی ها متهم کنم و اصلا قصد ندارم درباره داخل کشور بحث کنم. بحث من درباره برنامه‌ای است که خارجی‌ها درباره انجام آن هستند.

حداد عادل اضافه کرد: اگر در گذشته انتخابات ما دو طرف داشت اعم از اصلاح‌طلب و اصول‌گرا و با ادبیات هر دوره‌ای سر و کله هم می‌زدیم، در نهایت خودمان بودیم اما الان ضلع جدیدی ایجاد شده و این مسئله هوشیاری و بصیرت ما را می‌خواهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در بخش ابتدایی سخنان خود با اشاره به ماهیت و فعالیت جمعیت رهپویان اظهار داشت: در ابتدا که این جمعیت تأسیس شد این سوال پیش آمد که آیا این مجموعه می‌خواهد خود را از بقیه تشکیلاتی که در خدمت انقلاب هستند جدا کرده و علم تازه بلند کند؟

وی ادامه داد: تلقی من از پدید آمدن جمعیت رهپویان و جمعیت‌های دیگر این است که ارتشی قصد دارد در جبهه‌ای بجنگد و وجود لشکر‌ها با فرماندهان مختل به معنی ایجاد تفرقه نیست بلکه نوعی سازماندهی هماهنگ‌تر با دیگران در مواقع اقدام و عمل است.

حداد عادل افزود: تصور ما این نیست که خدایی نکرده عده‌ای می‌خواهند باشگاهی برای قدرت و ثروت ایجاد کنند و هر جا که فرصت اقتصادی و مدیریتی است هوای هم را داشته و بگویند که حتما باید از رفقای ما در آنجا حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه چنین اندیشه‌هایی از جمع جمعیت رهپویان به دور است گفت: شما در عین اینکه کار تشکیلاتی می‌کنید کاملا این آمادگی را دارید تا مانند لشکری تمرین کرده و فرمانده و سلسله مراتب برای خود دارد، در زمان‌های مورد نیاز از یک فرماندهی کل تبعیت کنید.

حداد عادل ادر ادامه اظهارات خود با اشاره به برخی خطر‌های و آسیب‌ها پیرامون کار در تشکلات سیاسی اظهار داشت: یکی از خطرات این است که فردی هنگامی که وارد تشکلاتی‌ شود جمعیت پرست و تشکل‌پرست شود. بعضی اوقات عده‌ای به جز قدرت گرفتن و مصرف شدن تشکلی که در آن عضو هستند، به هیچ فکر نمی‌کنند و در هر اقدامی که برای کشور پیش می‌آید ذهنشان درگیر این است که تشکل ما مطرح شود این ها تماما وسوسه‌های شیطانی است.