به گزارش پارس به نقل از مشرق، غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس، در حاشیه همایش همگرایی اصولگرایان و در پاسخ به سؤالی درباره ارزیابی از اولین گام همایش همگرایی اظهار داشت: ارزیابی من از این همایش مثبت است و در واقع این همایش اجتماعی از سلایق مختلفی است و علامتی است از اینکه بشود به آینده خوشبین بود.

حدادعادل در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری درباره انتخابات آینده مجلس تصریح کرد: فرق انتخابات مجلس با ریاست‌جمهوری در این است که در انتخابات ریاست‌جمهوری یک نامزد وجود دارد اما در انتخابات مجلس چون تعداد نامزدها بیشتر است زمینه برای وحدت بیشتر خواهد بود و از این رو امیدواریم مانند دوره‌های قبل برای انتخابات آینده هم به وحدت برسیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان درباره اینکه برخی این همایش را در ارائه لیست واحد موثر می‌دانند، گفت: صحبت از فهرست واحد هنوز زود است اما این موضوع یک کمال مطلوب است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: با این فاصله زمانی تا انتخابات، صحبت از فهرست واحد شتاب‌زده است و ما باید سازوکار رسیدن به وحدت را بررسی کنیم.

حدادعادل در پاسخ به سؤالی مبنی بر تمایل پایداری‌ها به طیف سنتی یادآور شد: اصلاً اگر اختلافی وجود نداشت، وحدت هم لازم نبود لذا ما به خاطر اختلاف‌ها می‌خواهیم وحدت کنیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان درباره تحرک اصلاح‌طلبان نیز متذکر شد: بالاخره خط قرمز‌هایی وجود دارد و آن هم فتنه است اگر از این خط قرمز بگذریم همه کسانی که نظام را قبول دارند می‌توانند در یک رقابت سالم شرکت کنند و اهمیت انتخابات این است که رقابت سالم حول محور نظام شکل بگیرد تا مجلس خوبی تشکیل شود.