دریادار علی فدوی در آئین افتتاح بیمارستان امام رضا (ع) چالوس با اشاره به تشکیل نیروی دریایی سپاه پاسداران در سال 64 افزود: پس از عملیات والفجر 8 که دخالت های آمریکا در منطقه علنی شد، نیروی دریایی سپاه پاسداران شکل گرفت.

وی اظهارکرد: نیروی دریایی سپاه پاسداران از روز نخست تشکیل با به دست گرفتن ابتکار عمل در منطقه توانست اقتدار ایران اسلامی را ارتقا دهد و امروز آمریکا از این اقتدار ، دائم ابراز نگرانی می کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد:پاسداران نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقتدرانه و با افتخار در آب های سرزمینی ایران حضور دارند و واقعه توقیف شناورهای امریکایی در سال گذشته نیز بیانگر این امر است.

سردار فدوی همچنین در ادامه ، فراهم کردن خدمات درمانی مناسب برای مردم به ویژه در مناطق محروم را از اعتقادات و تکلیف سپاه دانست و اظهار داشت: بیش از 90 درصد امکانات درمانی و بیمارستانی که سپاه ایجاد کرده است در مناطق محروم جنوب کشور است.

سردار فدوی با اشاره به موفقیت خوب گذشته مرکز درمانی امام رضا (ع) افزود: با افتتاح بیمارستان امام رضا (ع) به عنوان نخستین بیمارستان سپاه در استان های گیلان و مازندران بتوانیم خدمات مناسب پزشکی به مردم این منطقه ارائه کنیم.

وی گفت: بیش از 50 درصد خدمات ارائه شده از سوی مراکز درمانی سپاه در کشور به افراد غیر مسلح است و با توجه به نیاز مردم به ویژه مناطق محروم سپاه وظیفه خود می داند تا در جهت راه اندازی مراکز درمانی و بیمارستانی در آن مناطق گام بردارد.

بیمارستان امام رضا چالوس دارای 32 تخت ، 4 اتاق عمل ، علاوه بر داشتن 2 بخش ویژه مردان ، زنان و دارای کلینیک تخصص های مختلف پزشکی است.

برای ساخت و تجهیز این بیمارستان 46 میلیارد ریال هزینه شده است.

در این مراسم که مسئولان سپاه پاسداران و شهرستان چالوس حضور داشتند ، از پرچم امام رضا (ع) با حضور خانواده شهید بواس مدافع حرم پرده برداری شد.