حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در همایش «اقتدار» ویژه یگان حفاظت حرم مطهر رضوی که عصر امروز در رواق دارالمرحمه برگزار شد با تقدیر از زحمات و تلاش‌های مخلصانه خدمتگزاران آستان قدس رضوی و تلاش شبانه‌روزی آن‌ها برای ایجاد فضای امن پر از معنویت و روحانیت برای زائران حرم رضوی، اظهار داشت: حرم مطهر رضوی مدرسه بزرگ دلدادگی و عشق به امام رضا(ع) است و دربانان و محافظان حرم رضوی اولین کسانی هستند که به مهمانان و زائران حضرت خوش‌آمد می‌گویند.

وی، خوش‌آمدگویی دربانان را همزمان و همراه با خوش‌آمد گویی ملائکه الله برشمرد و گفت: شما که برای حراست از این آستان نورانی شب و روز نمی‌شناسید به دشمنان انسانیت و اسلامیت اعلام می‌کنید که دلدادگان و عاشقان حضرت نمی‌گذارند در این آستان مقدس کوچک‌ترین عملی خلاف آرامش و امنیت انجام شود.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: مدرسه بزرگ انسان‌سازی حضرت رضا(ع) که دلدادگان این مکتب همگی شاگردان آن هستند، به شب‌پرستان کوردل اجازه نخواهد داد به اهدافشان برسند.

رئیسی با بیان اینکه این مدرسه بزرگ انسان‌سازی و مصون‌سازی به‌ویژه برای جوانان اجازه نمی‌دهد مستکبران عالم آسوده باشند، افزود: این مدرسه بزرگ درس انسانیت، خداخواهی و عبادت به دلدادگان می‌آموزد و تک‌تک شما در این درس بزرگ بشریت به جهت فراهم کردن امنیت و آرامش زائر سهم دارید و این سهم که به دست کاتبان الهی ثبت‌شده است، روزی که پرده‌ها کنار می‌رود آشکار می‌شود. 

وی حرم رضوی را جایگاه تصمیم و اراده انسان‌ها توصیف کرد و گفت: زائر پس‌ازاین کلاس درس تصمیم می‌گیرد که زندگی را بر اساس احقاق حق و ابطال باطل برنامه‌ریزی کند و این مدرسه اسلامیت، انسانیت، اقامه صلاه، ایتاء زکات، امربه‌معروف و نهی از منکر و درس عبودیت و بندگی فرامی‌گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری حرم مطهر رضوی را خار چشم دشمنان و آرامش دلدادگان و عاشقان دانست و افزود: از حضرت بخواهید چشم بینا و گوش شنوا و روحیه آماده برای دفع خطر احتمالی و هوشیاری و پیش‌بینی و پیشگیری و اقدام به‌موقع در صورت لزوم به شما عطا شود و این مهم ممکن نیست مگر به مدد حضرت.

رئیسی بر لزوم مدد گیری از حضرت رضا(ع)، آموزش و توجه و دلدادگی تأکید کرد و گفت: تشخیص موقعیت و سخت‌گیری با موارد خلاف چارچوب‌ها الزامی است اما باید برخوردها همراه با احترام و قوت نسبت به تک‌تک زائران باشد.

وی ضرورت برخورد با روی خوش و تذکر خواهرانه و برادرانه و مشفقانه به‌منظور آگاه‌سازی افراد نسبت به تهدیدات را الزامی دانست و افزود: باید زائران را نسبت به آنچه از تهدیدات رصد می‌کنید آگاه کنید و باصفا و مهربانانه او را با تهدیدات آشنا کنید.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنانش پرچم امام رضا(ع) و امام حسین(ع) را برافراشته تا پایان عالم توصیف و تصریح کرد: عاشورا تولد عاشورائیان است و نه پایان کار آن‌ها.

رئیسی، وجود امام رضا(ع) را انسان‌ساز در سراسر عالم و سخن ایشان را موجب تحولات در دنیا دانست و تأکید کرد: دشمن از این تحولات می‌ترسد، چراکه پرچم حضرت رضا(ع) پرچم خط عبودیت و بندگی و خط مبارزه با ظالمان و جایگاه ستم دیدگان و پناهگاه انسان معاصر است.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم که وعده داده است زمین به بندگان صالح خدا ارث می‌رسد، گفت: آینده را قدرتمندان و پولداران و ثروتمندان رقم نمی‌زنند بلکه عباد صالح خدا آینده را رقم خواهند زد.

در ابتدای این مراسم سردار یعقوب علی نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به تشکیل یگان حفاظت حرم و ساماندهی آن از کیفی سازی این یگان با توجه به ملاحظات امنیتی پاسداری از حرم رضوی خبر داد و تأمین امنیت حرم مطهر رضوی را دغدغه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد.