بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره سوال ملی از وزیر اقتصاد که در مجلس اعلام وصول شده است اظهار کرد: سوال بنده از طیب‌نیا وزیر اقتصاد پیرامون موضوع مسکن و رکود در این بخش است.

 

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها نقش بسیار قوی را در تامین مسکن در دنیا دارند افزود: متاسفانه عملکرد ضعیف طیب‌نیا درحوزه مسکن در جهت عدم ارائه تسهیلات به متقاضیان مسکن سبب شده است که آسیب‌های جدی در این زمینه وارد عمل شود.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه طیب‌نیا آسیب‌های جدی را با عدم ارائه تسهیلات به متقاضیان مسکن به پروژه مسکن مهر وارد کرد گفت: وی در ابتدای شروع به کار دولت یازدهم اذعان داشت که تورم 40 درصدی کشور ناشی از مسکن مهر است روندی که از پایه اشتباه بود زیرا ما در آن مقطع 800 تا 900 میلیارد نقدینگی در کشور داشتیم.

 

نماینده مردم لنگرود در مجلس تاکیدکرد: کل برآورد هزینه مسکن مهر در 8 سال دولت دهم و یازدهم به 50 هزار میلیارد تومان هم نمی‌رسد پس چگونه طیب‌نیا معتقد است که در طول 10 سال مسکن مهر سبب شده است که تورم 40 درصدی در کشور ایجاد شود.

 

لاهوتی با بیان اینکه ما سالیانه ما بین یک میلیون تا یک میلیون و 500 مسکن در کشور داریم افزود: شاهد بودیم که پس از انقلاب هر دولتی به منظور تامین مسکن دهک‌های پایین جامعه تدبیری را اتخاذ می‌کرد به گونه‌ای که در دولت اصلاحات طرح اجاره به شرط تملیک،‌در دولت هاشمی اعطای زمین به مردم و در دولت دهم طرح مسکن مهر مطرح شد روندی که متاسفانه در دولت یازدهم ادامه نداشت و بار سنگینی را به مردم وارد کرد.

 

وی تاکیدکرد: متاسفانه دولت یازدهم در ارائه تسهیلات به دهک‌های پایین جامعه در موضوع مسکن تا به امروز اقدام مهمی را انجام نداده است که طیب‌نیا به عنوان متولی ارائه تسهیلات در موضوع عدم تامین مسکن از سوی مردم در دولت یازدهم نقش مهمی را داشته است.