علی‌ طیب‌نیا دقایقی پیش در نشست خبری سفر خود به اصفهان اظهار داشت: سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی با درکی عمیق از مشکلات و معضلات ساختاری اقتصادی ایران و مشکلاتی که مواجه هستیم طراحی، تصویب و ابلاغ شده است.

وی گفت:با سیاست‌هایی که در ساختار اقتصادی ابلاغ می‌شود به رشدی پایدار دست پیدا می‌کنیم تا سبب عزت و بهبود مردم ما شود؛ رشدی که منافع آن به صورت عادلانه میان مردم توزیع شود و با تکیه بر دانش بنیان و فناوری‌های نوین باشد، مردم نیز در این رشد باید تعامل داشته باشند و با بهره‌گیری از امکانات داخلی کشور برون‌گرا بوده و از ظرفیت‌ها اقتصاد بین‌الملل بهره گیرند.

وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به طراحی برنامه عملیاتی برای اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: این طرح برای نخستین بار در اقتصاد ایران است، برنامه‌ای که با اهداف کلی آغاز و به اهداف کمی می‌رسد تا بدانیم در هر مقطع به چه نتایجی برسیم که در این راستا اقدامات و عملیات مشخصی را برای آن نیز پیش‌بینی کرده‌ایم.

طیب‌نیا تصریح کرد: سازوکار اجرایی برای تحقق طرح پیش‌بینی شده که به صورت منظم این برنامه در کمیته ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پایش می‌شود تا اگر انحرافی در راستای این مسائل رخ داد زمینه برای رهایی از انحرافات فراهم شود، در تحقق این برنامه برشی استانی وجود دارد که در عین حال استان‌ها با توجه به شرایط خاص خودشان پروژه‌ها ویژه استان خود را نیز داشته باشند.

وی با بیان اینکه از زمانی که اقتصاد مقاومتی تشکیل شد به صورت مستمر بر پروژه‌ها نظارت می‌شود، گفت: برای آنکه بتوانیم طرح‌ها و برنامه‌ها را به خوبی نظارت و هدایت کنیم تصمیم گرفته شد تا استان‌های کشور میان وزارت‌خانه تقسیم شوند و وزرا هر کدام مسئولیت یک تا 2 استان را بر عهده گیرند که استان اصفهان و سمنان بر عهده بنده سپرده شد و بنا داریم تا در سفرهایی که به استان‌ها داریم با شرایط آشنا شده و طرح‌ها را نظارت و کنترل کنیم تا اقدامات لازم صورت گیرد.

وزیر اقتصاد و امور دارایی بیان کرد: این نخستین سفر بنده و همکاران به استان بود و جمعی از مدیران ارشد بانکی کشور، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور و چند تن از مدیران مرتبط در این سفر همراه ما بودند، صبح در جلسه اقتصاد مقاومتی شرکت کردیم و استاندار گزارشی از طرح‌های اصفهان ارائه کردند و پس از آن جلسه‌ای با فعالان اقتصادی اصفهان داشتیم و سعی کردیم برنامه‌های دولت برای مقابله با مشکلات را ارائه و از پیشنهادات آنها بهره گیریم.

طیب‌نیا اظهار داشت: عصر امروز نیز بازدیدی از شهرک علمی و تحقیقاتی داشتیم که این شهر در کشور پیشروست و امروز 6 شرکت دانش‌بنیان فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کردند، جلسه خوبی با مسئولان این شرکت‌ها داشتیم، مشکلات آن‌ها مطرح شد و در این رابطه به مدیران مأموریتی در جهت رفع مشکلات دادیم تا مشکلات حل و فصل شود.