به گزارش پارس به نقل از ایسنا، منطقه قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم گفت: البته این سازمان تنها جنبه فکری و مشورتی و تذکر دارد و متاسفانه شورای امنیت که می تواند اقدام اجرایی و عملی انجام دهد از سازمان ملل گرفته شده و تحت سیطره قدرت های جهانی است.

این مرجع تقلید با بیان این که « فرمول شورای امنیت فرمول غلطی است» برخورداری برخی از کشورها از حق وتو را مصداق بارز حاکمیت بی عدالتی در مجامع تصمیم گیر جهانی دانست و تاکید کرد: اگر بنا شد سازمان ملل و شورای امنیت یک نهاد جهانی باشد هیچ دولتی نمی تواند دولت دیگری را تهدید کند.

وی اضافه کرد: متأسفانه امروز تمام این سازمان ها به صورت بازیچه ای درآمده است و دولت های زورگو و مستبکر هر دولت و ملتی را که بخواهند تهدید می کنند و متاسفانه صدای اعتراضی هم از این نهادها درنمی آید.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی ما را به جنگ تهدید می کند، بر اساس کدام معیار، کدام سازمان این را تصویب کرده است؟ پس این مجامع بین المللی برای چیست؟ این گونه رفتارها واقعا شرم آور است.

وی گفت: در کنگره آمریکا بحث می شود که آیا آمریکا از اسرائیل در این تهدیدها پشتیبانی بکند یا خیر؟ بر اساس چه معیار و چه حسابی؟ کدام قانون و مصوبه؟

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: دنیایی که ما زندگی می کنیم دنیایی است که حساب و کتابی بر آن حاکم نیست و کشورهای استکباری هر کاری دلشان بخواهد انجام می دهند و سازمان های بین المللی نیز تنها نظاره گر زورگویی آنها هستند و حتی در مسیر اهداف و نقشه های آنها حرکت می کنند.

وی با اشاره به تهدیدات کشورهای زورگو و استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: طبق کدام قانون و مصوبه این گونه رفتار می شود، دنیای امروز دنیای قلدرها، هیتلرها و صدام ها است و هر کس زور و قدرتش بیشتر است می خواهد زور بگوید.

این مرجع تقلید بیان کرد: البته این تهدیدات تاثیری ندارد و به خواست خداوند سرانجام همه آنها ناکام می شوند، اما نفس این گونه عمل ها قابل بحث است که به چه مجوز و مطابق کدام قانون این گونه تهدید می کنند؟

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: این مسائل باید ما را هوشیار کند که در دنیای امروز ضعیف پایمال است؛ از این رو باید قوی شد و توجه داشت که نمی توان به این مجامع و قوانین اعتماد کرد.