به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا باهنر کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز در نشست صمیمانه با دانشجویان شهید بهشتی که در تالار الزاهرا برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که دولت آینده باید نکات ضعف دولت فعلی را نداشته باشد و نکات قوت آن را تقویت کند بنابراین برای نوشتن چنین نسخه ای باید مروری را بر نقاط ضعف و قوت دولت های نهم و دهم داشته باشیم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان این که در ابتدا نقاط مثبت دولت های نهم و دهم را می گویم افزود: بنده ۲۵ سال است که در مجلس به عنوان نماینده به مردم خدمت می کنم و فقط در مجلس ششم نبودم بنابراین از دولت اول مقام معظم رهبری در مجلس هستم و در دولت اول و دوم آیت الله هاشمی، دولت اول و دوم خاتمی. و دولت اول و دوم احمدی نژاد در مجلس حضور داشته ام و در بحث ها و جریانات شرکت کرده ام.

*پرکاری دولت احمدی نژاد رکوردار بوده است

باهنر اولین نقطه مثبت دولت را پرکاری آن دانست و ادامه داد: پرکاری دولت احمدی نژاد رکوردار بوده است البته دولت های گذشته هم بسیار در کشور کار انجام داده اند اما دولت احمدی نژاد رکورد آن ها را شکسته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نقطه مثبت دوم دولت احمدی نژاد را خدمت رسانی به مردم عنوان کرد و گفت: دولت های نهم و دهم در خدمت رسانی به مردم حریص بودند و ولع داشتند البته ممکن است که بعضی از این خدمت رسانی ها به ضائقه مردم خوش نیامده باشد اما آنان واقعا برای خدمت رسانی به مردم حرص می خوردند.

*شهادت می دهم احمدی نژاد ساده زیست است

وی سومین نکته مثبت دولت احمدی نژاد را ساده زیستی آن دانست و اظهار داشت: ساده زیستی دولت از کانون اصلی آن چه رئیس جمهور است شروع می شود و بنده نیز شهادت می دهم احمدی نژاد ساده زیست است و این گونه نیست که بار و بنه ای برای خود بسته باشد البته نمی توان انکار کرد که بعضی فسادها نیز در طول فعالیت این دولت در جامعه رخ داد.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان افزود: شجاعت در بیان مطالب در محافل داخلی و خارجی را می توان از جمله نقاط مثبت دیگر دولت احمدی نژاد عنوان کرد که بدون ترس مواضع خود را اعلام می کرد البته بعضی از این شجاعت ها به بی باکی تبدیل می شد و مسئله بی باکی را می توان نقد کرد.

باهنر گفت: شجاعت رئیس جمهور خوب بود اما بعضی جاها به خاکی می رفت و شجاعتش به بی باکی تبدیل می شد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین به برخی از پروژه های قابل تقدیر در دولت های نهم و دهم اشاره کرد و افزود: پروژه هایی همچون هدفمندی یارانه ها، مسکن مهرو بنگاه های زود بازده را می توان از پروژه های خوب دولت دانست که عمدتا با نیت خیر شروع شدند اما به دلیل این که جامع نگری در قضیه حاکم نبود بعضی از این پروژه ها به ضد اهداف خود تبدیل شدند.

*احمدی نژاد کاری به خرد جمعی ندارد

باهنر درباره نقاط ضعف دولت های نهم و دهم گفت: احمدی نژاد کاری به خرد جمعی نداشت و بیشتر برای تصمیم گیری هایش به ذهن خود و قضاوت های خود اعتماد می کرد و حتی خرد جمعی آن چنان که باید در مجموعه دولت به کار گرفته می شود، از آن استفاده نشد و اگر کسی هم خیلی زیاد می خواست با رئیس جمهور بحث کند وی حوصله شنیدن حرف های آن فرد را نداشت.

*احمدی نژاد بیشتر زبان است تا گوش

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان این که احمدی نژاد بیشتر زبان است تا گوش ادامه داد: بنده معتقدم که یکی از ویژگی های رئیس جمهور باید این باشد که وی بیشتر گوش کند و فکرش را به کار بگیرد.

وی درباره دیگر نقاط ضعف دولت های نهم و دهم گفت: احمدی نژاد ساختارهای جاافتاده کشور را به هم ریخت و واضح ترین مثال برای این مسئله انحلال سازمان برنامه و بودجه است که ۵۰ سال سابقه داشت و مغز متفکر برنامه های کشور بود.

وی ادامه داد: البته بنده نمی گویم که سازمان برنامه و بودجه ایراداتی نداشت اما نباید برای حل ایرادات صورت مسئله را پاک می کردند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: نکته سومی را که می توان به عنوان نقاط ضعف دولت های احمدی نژاد به آن اشاره کرد این است که ما به عنوان ناظری بی طرف هیچ سیاست راهبردی را از رفتارهای دولت کشف نکردیم البته ممکن است برخی مسائل و سیاست ها در ذهنشان بود اما ما سیاست راهبردی را احساس نکردیم.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان تاکید کرد: دولت ها باید نگاهشان به سمت دور دست ها باشد اما ما دورنگری را در راهبردهای احمدی نژاد ندیدیم.

باهنر افزود: بعضی وقت ها شجاعت احمدی نژاد از محدوده تدبیر و خرد بیرون می رفت و به بی باکی تبدیل می شد که هزینه هایی هم داشت به عنوان مثال در بحث قطع نامه ها گاهی واژه فلج کننده و گاهی ورق پاره را به کار می برد البته ما معتقدیم که قطع نامه ها نه فلج کننده هستند و نه ورق پاره.

وی با بیان این که آثار مخرب تحریم ها در وضعیت اقتصادی کشور ۳۵ تا ۴۰ درصد است، ادامه داد: ۶۰ درصد ظرفیت کنونی اقتصادی به بی برنامه گی ها، خودمحوری ها و عدم استفاده از خرد جمعی بازمی گردد؛ به عنوان مثال گمرک، بانک و سیستم اقتصادی چنان بنگاه های اقتصادی را تحت فشار قرار داده که نمی توانند حرکت کنند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در رابطه با سیاست خارجی دولت نیز اظهار داشت: مسلما ما با برخی کشورها تضاد منافع داریم و رژیم صهیونیستی را نیز غیرمشروع می دانیم اما دموکرات های آمریکا فکر می کنند که بدون لابی صهیونیست ها نمی توانند رای بیاورند و در طرف دیگر قضیه نیز ما رژیم صهیونیستی را نامشروع می دانیم.

باهنر با بیان این که ما حتی با آمریکا هم می توانیم منافع مشترک داشته باشیم، گفت: دیپلماسی ما دیپلماسی اخم و تندی نیست و مطابق سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور ما باید با همه کشورهای دنیا تعامل سازنده داشته باشیم و این مسئله جزو سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است البته در این میان صهیونیست ها استثنا هستند.

وی با بیان این که سیاست خارجی دولت به اندازه ای که ظرفیت دارد فعال نبود گفت: سیاست راهبردی آنان بیشتر اخم بود در حالی که ما می توانیم لبخند و اخم را با هم داشته باشیم.

*سرمان از کارهایی که احمدی نژاد از نظر فیزیکی انجام می دهد درد می گیرد

باهنر در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی براینکه برنامه های شما برای اصلاح نقاط ضعف دولت های نهم و دهم چیست، گفت: برنامه ریزی برای برخی از مواردی که عرض کردم بسیار ساده است مثلا گفتم که انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی آسیب هایی را وارد کرده است و به نظرم احیای مجدد این سازمان یک ماه طول خواهد کشید؛ در صورتی که رئیس جمهور شوم اولین اقدامم این است که این سازمان را احیا می کنم و کل شورهای مشورتی تصمیم گیری را فعال خواهم کرد.

باهنر با بیان این که رئیس جمهور آینده توصیه می کنم که فکر نکند باید به اندازه وزرا کار کند، ادامه داد: برخی کارهایی که احمدی نژاد از لحاظ فیزیکی می کرد بنده سرم از آن ها درد می گرفت مثلا وی ظرف مدت ۲۰ روز دو بار به ونزوئلا رفته است و یا به عنوان مثال صبح در کاراکاس بود شب در تهران و یا فردا در خوزستان و… ، البته خستگی ناپذیری شخص رئیس جمهور قابل تقدیر است اما جاهایی فکر می کنیم که وی می خواهد به اندازه همه دولت کار کند و این مسئله امکان پذیر نیست.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان این که مدیر موفق کسی است که تمهیدات خود را به وسیله دیگران اجرا کند، درباره مسائل اقتصادی کشور اظهار داشت: تورم در سال ۹۱ رکورد زد و تورم نقطه به نقطه نیز از ۴۰ درصد گذشت.

وی ادامه داد: تورم ساختاری در کشور نیز ۲۰ درصد است که البته این مقدار بالا بوده و باید کم شود و بنده فکر می کنم که این مسئله ظرف ۴ سال حل و تورم انتظاری را نیز می توان در طی یک سال حل و فصل کرد.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: به نظرم زمانی که نتیجه انتخابات آینده معلوم شود و مردم رئیس جمهوری اقتصادادن و معتدل را انتخاب کنند زمان اعلام نتایج بسیاری از قیمت ها کاهش پیدا می کند چراکه در حال حاضر اکثر افزایش قیمت ها انتظاری است.

وی تاکید کرد: البته اگر شخصی رئیس جمهور شود که ادامه دهنده راه دولت نهم و دهم باشد نمی توان بعد از اعلام نتایج انتظار کاهش قیمت ها را داشت.

باهنر از اجرای اصل هدفمندی یارانه ها را ضروری و غیرقابل اجتناب دانست و افزود: اجرای هدفمندی یارانه ها جزو آرزوهای دولت های گذشته بوده و دولت احمدی نژاد با همت شانه اش را زیر بار قرار داد و کار را شروع کرد.

وی افزود: شروع کار خوب بود اما در چون در اجرا از قانون مصوب منحرف شدند اشکالاتی در زمینه اقتصادی به وجود آمد که ضائقه مردم را تلخ کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید حتما مراحل بعدی هدفمندی یارانه ها اجرایی شود گفت: البته اجرای مراحل بعدی با شرط آسیب شناسی مرحله اول قابل تحقق است.

وی به برخی اظهارات رئیس جمهور طی چند روز گذشته اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور اخیرا گفته که اگر این ها می گذاشتند به مردم ماهیانه ۲۵۰هزار تومان هدفمندی پرداخت می کردم اما پرداخت هدفمندی مطابق قانون از بودجه دولت و یا کالاهای یارانه ای نیست بلکه باید از جیب هر ایرانی ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان برداریم تا بتوانیم ماهیانه ۲۵۰ هزار تومان به آن ها بدهیم و باید مملکت را با اعتدال و تدبیر اداره کرد.

*منظورم از" آقا اجازه" رفع مسئولیت و ایجاد مزاحمت بود

وی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی براینکه منظور شما از واژه آقا اجازه که اخیرا به آن اشاره کرده اید، چیست، گفت: این مسئله ای را که در حال حاضر عنوان می کنند براساس برداشتم از قانون اساسی است ما معتقدیم که تمهیدات رهبری و نظر ایشان در جای جای قوانین کشور جاری است و باید باشد.

باهنر ادامه داد: اصل ۱۱۰ قانون اساسی می گوید که یکی از وظایف مقام معظم رهبری این است که سیاست های کلی نظام را بعد از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین و آن را ابلاغ کند.

باهنر اظهار داشت: من منظورم از مسئله آقا اجازه این است که دولتم، دولتی است که قانون را دقیق اجرا می کند بنابراین با اجرای دقیق قانون تمهیدات رهبری را در جای جای کشور اجرایی کرده ایم و لازم نیست که برای اجرای هر مصوبه ای دائما از مقام معظم رهبری سوال کنیم.

وی تاکید کرد: ۲۵ سال است که در مجلس حضور دارم و شهادت می دهم که در طول این ۲۵ سال جاهایی را که حضرت امام (ره) و یا مقام معظم رهبری در رابطه با استفاده از اختیارات مطلقه می توانستند استفاده به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه بعضی ها هستند که آقا اجازه را برای این مسئله به کار می برند تا کارهایی که انجام می دهند بتوانند به گردن بالاتر بیاندازند و اگر نتیجه آن کاری که می خواهند انجام بدهند خوب باشد می گویند برنامه ریزی خودمان بود اما اگر بد باشد می گویند خوب چه کاری باید انجام می دادیم نظر ولی فقیه بوده است.

باهنر افزود: معتقدم اگر در جاهایی اشتباه می کنیم باید به آن اقرار کنیم؛ باید نظام بروکراسی کشور در کاخ شیشه ای باشد یعنی منظورم این است که باید همه مردم تعاملات دولت را رصد کنند و آن را ببینند.

باهنر تاکید کرد: نباید پیشخوان دولت بلند باشد بلکه باید پیشخوان ها را پایین بیاوریم تا مردم هم ببینند کارمندان در ادارات و یا در بانک ها در زیر پیشخوان خود چه می نویسند.

وی افزود: به نظرم آقا اجازه بیشتر به درد آن زمانی می خورد که تقصیرها را به گردن بالاتر بیاندازند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که دستورات مقام معظم رهبری را لازم الجرا می دانم چرا که ایشان مرجع تقلید بنده، ولی فقیه هستند و مطابق قانون اساسی باید اوامر ایشان اطاعت کرد ادامه داد: آقا اجازه یعنی رفع مسئولیت و ایجاد مزاحمت.

دانشجویی در بیانی صریح خطاب به باهنر گفت: طرح دانشگاه آزاد، طرح حکمیت و… نشان دهنده این است که مجلس در بعضی موارد نظر صریح رهبری را رعایت نکرده است و در حال حاضر چگونه شما ادعای تبعیت از ولایت را دارید.

باهنر، این داوطلب احتمالی انتخابات آینده اظهار داشت: واژه هایی که بنده به کار می برم حقوقی است و در مواقعی مقام معظم رهبری به مجلس دستوری می دهند که فلان کار نباید انجام شود و مثال اخیر آن نیز طرح سوال از رئیس جمهور است البته بنده جزء سوال کنندگان نبودم و مخالف آن هم بودم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در همین طرح سوال از رئیس جمهور فرمودند که تا الان مجلس و دولت هر دو خوب عمل کرده اند اما من مصلحت نمی دانم که طرح سوال از رئیس جمهور ادامه پیدا کند و بعد از این که مقام معظم رهبری بیانات خود را ایراد کردند نمایندگان سوال کننده امضاهای خود را پس گرفتند و تصورم این است که اتفاق خوبی افتاده است البته بعضی ها نیز انتقاد می کنند که ما باید شامه خوبی داشته باشیم و تشخیص بدهیم رهبری در مسائل خاص نظرشان چیست که این مسئله خود بحثی جدا است.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان اظهار داشت: بنده در هر روز مجلس ۱۰ تصمیم می گیرم و در جلسات کمیسیون ها در مخالفت و یا موافقت لایحه ها صحبت می کنم و اصلا آقا اجازه را قبول ندارم.

باهنر تصریح کرد: به عنوان مثال در بحث قانون بودجه ما ۱۴ هزار بند داشتیم؛ آیا می شود برای تمامی این ۱۴ هزار بند هر روز به مقام معظم رهبری مراجعه کرد البته اگر مسائلی پیش بیاید ایشان خودشان نظرشان را از کانال های مختلف اعلام خواهند کرد.

وی به ذکر مثالی در این باره اشاره کرد و اظهار داشت: در قانون بودجه ما چندی پیش اعلام کردیم که خودروسازان لوس شده اند و هر چه تولید می کنند مردم می خرند بنابراین باید تعرفه خودروهای خارجی را کاهش بدهیم تا رقابتی میان خودروهای خارج و داخل شکل بگیرد؛ اما مقام معظم رهبری در تعطیلاتی عید هنگامی که برای بازدید از یکی از کارخانه ها رفته بودند فرمودند؛ بنده این سیاست را قبول ندارم و ما هم بعد از تعطیلات عید با یک طرح دوفوریتی آن بند بودجه را اصلاح کردیم.

*نباید همه اصلاح طلبان را با چوب فتنه راند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه شما چندی پیش گفته بودید خاتمی با موسوی و کروبی فرق دارد، لطفا در این باره توضیح دهید، اظهار داشت: بعضی ها بی میل نبودند که تعداد سران فتنه را از ۲ نفر به ۵ نفر و یا حتی بیشتر افزایش بدهند؛ هیچ زمانی با اصلاح طلبان در یک حزب نخواهم رفت اما می گویم که نباید همه آنان را با چوب فتنه راند؛ فتنه گر، سران فتنه و تابعین فتنه هم داشتیم که باید پاسخگوی هزینه هایی که به مردم وارد کردند باشند اما قرار نیست که سران فتنه هم زیاد شوند.

وی تصریح کرد: خاتمی در جریان فتنه وظیفه خود را در مقابل نظام انجام نداد البته جاهایی هم تلاش کرد که جبران کند اما این کفایت نمی کند و باید سکوت معنادارش را جبران کند.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان اظهار داشت: علی رغم اینکه برخی رفتارها و سیاست های خاتمی با نظام زاویه داشت اما جاهایی هم بود که اگر مقام معظم رهبری مسئله ای را می فرمودند خاتمی تبعیت می کرد، اما مسائل دیگری هم بود که صراحت هم داشت اما دستور آقا عمل نمی شد در هر صورت وی در جریان فتنه رفتارهای معناداری داشت که باید جبران شود.

دانشجویی از باهنر درباره جایگاه اصولگرایان در میان مردم سوال کرد که وی اظهار داشت: اصلاح طلبان در انتخابات آینده حتما کاندیدا خواهند داشت اما غلظت دوز این کاندیدا تاکنون مشخص نشده است اما در این جریان عارف، جهانگیری، حسن روحانی و شریعتمداری مطرح هستند.

باهنر با بیان اینکه جهانگیری حمایت هاشمی و خاتمی را دارد گفت: به نظر بنده انتخابات سه قطبی است؛ یک قطب اصلاح طلبان، یک قطب رئیس جمهور و قطب دیگر هم اصولگرایان هستند که امکان دارد خود آنان با دو قطب وارد انتخابات شوند.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان با بیان اینکه ظاهرا این قطب ها نمی توانند به هم نزدیک شوند، تصریح کرد: کاندیدای اول احمدی نژاد مشایی است و اگر وی رد شد کاندیداهای دوم، سوم و چهارمی هم دارد اما اینکه اگر بگوییم اصلاح طلبان نمی آیند و مردم هم به اصولگرایان روی خوشی ندارند یک نگاه ساده انگارانه است بنده مطمئنم که مردم در انتخابات شرکت می کنند البته طیف احمدی نژاد هم بی میل نیست که انتخابات دو قطبی شود و همان مباحث دیو و فرشته را راه بیاندازند.

*احمدی نژاد در سال ۸۴ کاندیدای هیچ جناحی نبود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی درباره حمایت اصولگرایان از احمدی نژاد در جریان انتخابات های ۸۴ و ۸۸ اظهار داشت: احمدی نژاد در سال ۸۴ کاندیدای هیچ جناحی نبود و هیچ جناحی هم از وی حمایت نکرد. بنده در سال ۸۴ رئیس ستاد علی لاریجانی بودم و از وی حمایت کردم.

باهنر با بیان اینکه ۲۰ سال با احمدی نژاد سابقه همکاری و فعالیت داشته و وی نیز جزء جامعه اسلامی مهندسین بوده است، گفت: هرچه به تدریج جلو رفتیم فهمیدیم که نه من بدرد احمدی نژاد می خورم و نه او بدرد من البته هیچکدام از یکدیگر طلبی نداریم.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی درباره برگزاری عروسی فرزندش در کاخ صاحبقرانیه با وجود مشکلات اقتصادی که مردم دارند، اظهار داشت: اینکه شما می گویید کاخ صاحبقرانیه باید بگویم که کاخ نیست بلکه یک سالن است و من هم نمی دانم هزینه آنجا چند است.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان افزود: البته بنده این مسئله را قبول دارم که جوانانی در کشور هستند که به خاطر تامین جهیزیه نتوانستند به خواستگاران خود جواب دهند البته شاید بسیاری از مردم اینگونه فکر کنند که اگر کسی بیاید و بتواند پول کشور را درست و به نفع مردم خرج کند و اگر پسرش هم جایی عروسی گرفته اشکالی ندارد اما قبول دارم که در زندگی همه ما اشکالاتی وجود دارد.

باهنر در پاسخ به سوالی درباره گشت ارشاد و اظهارات اخیرش مبنی بر اینکه گشت ارشاد نباید با دو شاخه موی زنان کاری داشته باشد، گفت: بنده می گویم که گشت ارشاد نباید با دو تا، ۵۰۰ تار و حتی ۱۰۰۰ تار مو کار داشته باشد اما اگر این هزار تار به همه روسری کشیده شد آنگاه چه باید کرد؟ ! یا اگر آستین ها آرام آرام بالا رفت و به قول خانم ها به تاپ رسید آن وقت چه باید کرد.

وی افزود: نباید هنجار جامعه شکسته شود جامعه یک هنجاری دارد و حجاب و رفتارها نباید بوی فساد بدهد و تحریک کننده باشد؛ البته گشت ارشاد هم باید حداقل ها را رعایت کند و نباید به دو تار مو و یا صد تار مو هم کاری داشته باشند.

دانشجویی خطاب به باهنر فتنه ۸۸ را آزمونی برای سنجش خواص دانست و گفت کارنامه شما در این آزمون اصلا خوب نبوده است که وی در پاسخ اظهار داشت: بنده فکر می کنم فتنه ای که اتفاق افتاد در مقابله با آن هر کسی ماموریت خاصی داشت که باید آنرا برای خود کشف می کرد؛ ما در مجلس هشتم حداقل ۵ نماینده اصلاح طلب داشتیم و باید با اینها به گونه ای رفتار کردیم که هیچکدام فتنه گر نشدند.

باهنر ادامه داد: در مجلس و در جریان فتنه بیانیه های تندی داشتیم که حتی در یکی از آنها آمده بود ما اشد مجازات را برای سران فتنه خواستاریم و حتی نمایندگان اصلا ح طلب مجلس نیز مفاد آنرا امضا کردند.

وی افزود: در مجلس اول یعنی ۳۵ سال قبل یکی از نمایندگان منافق بود و دستگیر شد، هنوز هم هنگامی که ما در مجامع بین المللی حاضر می شوند نامه می دهند و می گویند فلانی به چه جرمی دستگیر شد شما تصور کنید اگر مجلس هشتم ۵ زندانی داشت آن زمان قطعنامه علیه کشورمان صادر می شد، البته بازخوردی هم که از مقامات بالا درباره رفتارمان در فتنه ۸۸ گرفتیم خوب بود و من نمی خواهم آنها را اینجا خرج کنم.

دانشجویی از باهنر پرسید که خط امام تعریفش چیست و منظور شمااز قطب احمدی نژاد چه چیزی است که وی در پاسخ اظهار داشت: خلاصه تعریف خط امام در وصیت نامه سیاسی عبادی ایشان وجود دارد که باید به آن مراجعه کنیم.

وی افزود: در سال ۸۴ همه اصولگرایان از احمدی نژاد حمایت نکردند در دور اول انتخابات بنده رئیس ستاد لاریجانی بودم در دور دوم انتخابات نیز جبهه پیروان خط امام و رهبری بیانیه داد که دو کاندیدای مطرح هر دو خوب هستند و مردم خودشان یکی را انتخاب کنند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: احمدی نژاد در انتخابات آینده کاندیدا دارد و علاقمند است رئیس جمهور بعدی نیز سیاست های دولت های نهم و دهم را ادامه دهد و نعل به نعل آنرا اجرایی کند که ما نیز کاندیدا داشتن احمدی نژاد را خلاف شرع نمی دانیم اما مسئله مان این است که نباید از بیت المال برای انتخابات استفاده کند.

باهنر تاکید کرد: در طول دورانی که در مجلس بوده ام حداقل با هزار نماینده، ۲۰۰ وزیر و ۴۰۰ استاندار کار کرده ام و تمامی وزرا را با شناسنامه کاری شان می شناسم، علم رجال و مدیران کشور را به صورت کامل دارم و شاید در میان کاندیداها کسی نباشد که به اندازه من تا این حد نیروی انسانی داشته باشد.