رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با بیان اینکه اوضاع منطقه پیچیده است گفت: ما نیازمند امنیت هستیم شاید برخی امنیت را تابع سیاست خارجی یا نیروهای مسلح قدرتمند و قدت بازدارندگی قوی بدانند اما واقعیت این است که معضلات امنیتی به مفهوم تروریسم که امروز منطقه با آن مواجه است گروه هایی هستند که با افکار جاهلی و رنگ و لعاب دینی، عصبیت و فهم غلط از اسلام و جهاد اسلامی به جان اسلام و مسلمانان افتاده است.

وی با اشاره به انتقادات مبنی بر برداشته نشدن تحریم ها گفت: صد تا تحریم برداشتیم چند تایی هم باقی مانده است بعضی ها عصبانی هستند، دچار حیرت می شویم چطور نمی توانند حقایق را درک کنند.

روحانی افزود: فکر می کنند اگر بگوید موفق شدیم دولت نفع می برد در حالی که ملت ایران نفع می برد همه رای به این موضوع دادند، دولت، مجلس، شورای نگهبان، مقام معظم رهبری هم تایید کردند.

رئیس جمهور از اهل رسانه خواست دستاوردهای برجام را برای مردم تشریح و توضیح دهند و گفت: خواسته من از شما در کنار تثبیت امنیت کشور این است که فضا را  برای بهره برداری از شرایط پسابرجام فراهم کنید.

وی ادامه داد: هر چه فضا فراهم تر باشد جذب سرمایه سهل تر است.

روحانی با بیان اینکه کشور حدود ۱۰ سال در شرایط غیرعادی قرار داشته است گفت: عبور از این شرایط کار آسانی نیست. شما اصحاب رسانه هستید، آیا گشایش روز به روز بیشتر شده یا کمتر؟

رئیس جمهور  ادامه داد: از ۲۷ دی سال گذشته تا امروز آیا گشایش ها بیشتر شده یا کمتر؟ اگر بیشتر شده نشان می دهد راه ما درست بوده همه کشور دنیا به جز رژیم صهیونیستی و چند کشور حاشیه خلیج فارس اعتراف می کنند مذاکرات هسته ای یک پیروزی بزرگ برای ایران بود البته رژیم صهیونیستی هم نمی گوید ایران پیروز نشده است بلکه می گوید ایران سر بقیه را کلاه گذاشته است.

وی با بیان اینکه جهان در مقابل قدرت دیپلماسی ایران سر فرود آورده است گفت:امروز شرایط در کشور ما از هر زمان دیگر آماده تر است شما در نشریات خود باید این مسیر نو را به ملت ایران و جهانیان معرفی کنید.

روحانی در بخش دیگری از سخنرانی خود با بیان اینکه دولت در سه سال گذشته در وزارت  ارشاد با تلاش های آقای جنتی گام های بزرگی برداشت گفت: همه می دانند اخذ یک مجوز برای یک نشریه حدود ۵ سال زمان می برد، من از نزدیک شاهد تلاش اخذ مجوز نشریه ای بودم که ۸ سال زمان برد.

رئیس جمهور ادامه داد: در طول سه سال گذشته تعداد زیادی مجوز صادر شده که همه برای بخش خصوصی بوده است و حدود ۵ ماه زمان برده است.

وی ادامه داد: وقتی یک نشریه دار پول از جایی می گیرد دو تا سه هزار نسخه از نشریه چاپ می کند و برای نهادها می فرستد اطلاعات دست اول هم دارد.

روحانی رانت اطلاعاتی را بلای بزرگ برای کشور خواند و گفت: هنوز بازپرس در قوه قضاییه از پرونده ای خبر ندارد عده ای اطلاعات کامل دارند. هنوز دستگاه امنیتی خبر ندارد  برخی اطلاع دارند. اینها اجنه هستند. رانت اطلاعاتی را کنار بگذارید.