سعید قاسمی عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامیبا بیان اینکه بطور حتم تا 28 آبان، که مهلت ثبت نام در سایت سماح است بیش از یک میلیون نفر برای سفر به کربلای معلی در ایام اربعین ثبت‌نام خواهند کرد،‌ اظهار داشت: با توجه به اینکه قرار است از هر زائر 25 هزار تومان برای بیمه اخذ شود، با یک حساب سرانگشتی می‌بینید 25 میلیارد تومان در جیب بیمه خواهد رفت این مبلغ بجز صدور 130 هزار تومان گذرنامه است که امروز فرماندهی ناجا اعلام کرد بیش از یک میلیون گذرنامه برای اربعین حسینی صادر شده است، اما سوال ما این است که دولت کجای این حماسه ملی و عظیم عاشورایی قرار دارد؟

قاسمی با بیان اینکه مسلمانان در این مانور جهان اسلام با یک برند، یک شعار و یک پرچم و با شعار یالثارات الحسین به خونخواهی حضرت اباعبدالله به این سفر می‌آیند افزود: این سفر یک سفر توریستی نیست و ملت‌ها باتوجه به خطراتی که در این سفر وجود دارد، به این مانور جهانی و آخرالزمانی قدم می‌گذارند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: در شرایطی که جهان مبتلا به یک پدیده آمریکایی، سعودی، یهودی زیر پرچم داعش است و همه عالم هم می‌دانند، مستکبرین برای تخریب چهره اسلام و مسلمانان در جهان این نسخه را برای ما پیچیدند، می‌بینیم دراین مانور چند روزه ما مواجه با خروش مسلمانان، مسیحیان آزاده و اهل تسنن و دیگر ادیان جهان هستیم که همه فریاد برائت از ظلم و جور و جنایت را فریاد می زنند.

وی تاکید کرد: این حضور پیام همه عالم است که چند ده میلیون به نمایندگی از ملت‌های خود از سراسر جهان در آنجا گرد هم می‌آیند و آن راهپیمایی آخرالزمانی را خلق می‌کنند که نمونه‌اش در هیچ جای عالم و در هیچ زمان دیده نمی‌شود.

قاسمی تصریح کرد: باتوجه به جنایت آل سعود خبیث که حرم خدا را برای همه مسلمانان نا امن کرده و امسال هم ملت ایران را از حج محروم کرد و برخی از مسلمانان آزاده دیگر کشورها مانند یمن، بحرین، عراق، مصر، نیجریه و سوریه هم به اعتراض به جنایت آل سعود به حج نرفتند اربعین فرصتی برای فریاد بغض های در گلو مانده ملت های مظلوم جهان است.

وی افزود: باتوجه به این نکته که نگاه دیگر کشورهای اسلامی به دستان پرتوان جمهوری اسلامی به عنوان ابرقدرت جهان اسلام است و دولت باید در شرایط کنونی شرایط را بگونه‌ای فراهم کند که هم دیگر کشورهای اسلامی بتوانند از خاک ایران برای حضور در اربعین استفاده کنند و هم مردم خودمان بتوانند با آرامش خاطر و هزینه متعارف و قابل قبول خود را به این حماسه عظیم و جهانی برسانند. نه اینکه، نه دولت تسهیلاتی به مردم مستضعف که همه آرزویشان زیارت کربلاست بدهد بلکه اجازه دهد برخی از فرات گل آلود ماهی بگیرند و عرصه اقتصادی را بر مردم هر روز تنگ‌تر و تنگ‌تر کنند.

قاسمی بر همین اساس خاطرنشان کرد:‌ چرا باید قیمت بلیت هواپیما در پیش از ایام اربعین بین 250 تا 375 هزار تومان باشد اما به یک باره در ایام اربعین قیمت‌ها را اینگونه بالا ببرند و پول این ملت مستضعف را با حمایت دولت یک سری به جیب بزنند؟ چرا دولت مخالف ارزانی است؟ مگر دولت وعده خرید هواپیما در دوران پسابرجام را نداد و نگفت مشکل کمبود هواپیما مرتفع می‌شود و مردم به آرامش می‌رسند؟ جای مردم مستضغف و پا برهنه در این دوران پسابرجام کجاست؟ کاش آقای روحانی کمی به فکر مردم بود.