مجید آقابابایی دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره اخبار مطرح شده از سوی برخی رسانه‌ها مبنی بر لغو اجباری بودن هزینه‌های بیمه زائران اربعین اظهار کرد: اخباری که اختیاری بودن بیمه زائران اربعین را مطرح می‌کنند، کذب است و تمامی زائران باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

وی ادامه داد: بیمه در نظر گرفته شده برای تمامی زائران اربعین حسینی الزامی است و همه کسانی که قصد سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی را دارند باید تحت پوشش بیمه طرف قرارداد با ستاد مرکزی اربعین قرار گیرند و سایر مدارک شناسایی همچون روادید و گذرنامه را به همراه داشته باشند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: بیمه دانا طرف قرار داد با ستاد مرکزی اربعین حسینی است و مکلف به پوشش کامل زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی شده است.

آقابابایی به مبلغ تعیین شده برای بیمه زائران اربعین اشاره وخاطرنشان کرد: پوشش بیمه‌ای برای تمامی زائران اربعین حسینی الزامی است و همه افراد باید مبلغ 24 هزار و 800 تومان را به‌طور کامل پرداخت کنند.

وی از متقاضیان سفر به عتبات عالیات  در ایام اربعین حسینی خواست تا فقط از بیمه تعیین شده استفاده کنند و فریب سایر پوششهای بیمه‌ای را نخورند.