"سیامک ره‌پیک" معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان، با اشاره به دامنه نظارت شورای نگهبان بر نمایندگان مجلس، طبق بند 13 سیاست‌های انتخابات عنوان داشت: آنچه که در این سیاست‌ها ذکر و تأکید شده و نیز به رسمیت شناخته شده است، اصل این نظارت است و این امر، منوط به این است که این سیاست‌ها تبدیل به قانون شود.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان ادامه داد: تبدیل این سیاست‌ها به قانون، منوط به این است که ضابطه‌ای برای آن بنویسند و مراحلش طی شود و اگر قرار است به مجلس و پس از آن به شورای نگهبان برود، قانون‌نویسی لازم باید صورت گیرد.

ره‌پیک تصریح کرد: البته در حال حاضر، مقرراتی در رابطه با نظارت بر نمایندگان از سوی خود آن‌ها به تصویب رسیده و نسبت به آن ها به اجرا درمی‌آید.

وی در پایان افزود: نسبت به تعیین مرجع ناظر بر نحوه اجرای این سیاست‌ها مشخص نیست که چه کسی باید این کار را انجام بدهد. البته یک بخشی از این فرایند را مجلس انجام می‌دهد و در واقع ضابطه لازم وجود دارد اما در هر حال اگر این سیاست‌ها قرار است توسعه پیدا کنند، نهادهای دیگر نیز باید وارد موضوع شوند. باید منتظر بود که این سیاست‌ها به قانون تبدیل شود.