به گزارش پارس به نقل از مهر، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران در ستاد مرکزی انتخابات اظهار داشت: ناظرین شورای نگهبان از آغاز انتخابات در پای صندوق های رأی حاضر هستند و تقریبا بین ۳ تا ۵ ناظر پای صندوق های رأی حضور دارند.

وی افزود: ناظرین ما تا پایان ساعت اخذ رأی، شمارش و اعلام نتیجه در شعب حضور دارند و تا زمانیکه صورت جلسه را امضا نکنند، اعتباری نخواهد داشت و گزارشات خود را به طور مستقیم به ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات ارسال می کنند.

کدخدایی با اشاره به گزارش های مردمی گفت: طبق قانون مسئول تایید صحت انتخابات، شورای نگهبان است و از گزارش های مردمی نیز استفاده می کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اطلاعیه شماره ۲ ستاد مرکزی انتخابات تصریح کرد: در این اطلاعیه بحث تفکیک وظایف نظارتی آمده و اینکه نظارت بر انتخابات فقط بر عهده شورای نگهبان است و از سایر دستگاه ها می خواهیم دخالتی در بحث نظارت نداشته باشند؛ چراکه ناظرین شورای نگهبان از این امر جلوگیری خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که توصیه شما به کاندیداها مبنی بر اینکه پیش از اعلام رسمی نتایج، پیروزی خود را اعلام نکند چیست؟ ، بیان کرد: نامزدهای محترم از گمانه زنی ها و پیش بینی ها خودداری کنند و اجازه دهند نتایج انتخابات به قانون ازب سوی وزارت کشور اعلام شود.

کدخدایی افزود: نامزدها مطمئن باشند اگر گزارش یا نکته ای وجود داشته باشد شورای نگهبان با توجه به اختیارات قانونی اقدام خواهد کرد و انها را بررسی می کند.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: اگر در این خصوص تخلفی صورت بگیرد، طبق قانون برخورد خواهیم کرد.

کدخدایی در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما انتخابات دو مرحله ای خواهد شد؟ ، گفت: اجازه بدهید در این خصوص بنده صحبتی نکنم.