یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی در مورد جنایات گروه‌های تروریستی ـ تکفیری در عراق بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به این شرح است:

این روزها شاهد عملیات قدرتمند آزادسازی موصل در کشور دوست و برادر و همسایه عراق هستیم. که از دیرباز محل اقامت و سکونت جامعه آشوریان بوده است.

عملیات موصل که با تلاش و مجاهدت نیروهای مسلح عراق به فرماندهی دولت مرکزی این کشور و ارتش و مردم در جهت مبارزه با تروریست‌های تکفیری داعش منجر به آزادسازی چندین روستای آشوری گردید، نقطه عطفی در تاریخ حاکمیت دموکراتیک کشور عراق پس از دوران دیکتاتوری صدام و مبارزه با گروه‌های تروریستی در عراق و منطقه به شمار می‌رود.

آشوریان عراق مدتهای مدیدی است که از نسل کشی و جنایت ضد بشری و نقض گسترده حقوق بشردوستانه و قتل عام‌های سازمان‌یافته گروه‌های تروریستی - تکفیری در رنج و تعب فراوان به سر می‌برند.

اشغال سرزمین‌های و موطن آشوریان و کوچاندن اجباری آنان و استفاده از آنان به عنوان سپر انسانی، تجاوز و قتل و کشتار زنان و کودکان و سالمندان تنها گوشه‌ای از جنایات این گروه‌های تروریستی است که متاسفانه تاکنون شاهد اقدام موثری از سوی کشورها و سازمان‌های مدعی حقوق بشر بین المللی در دفاع از جمعیت آشوریان نبوده‌ایم.

اینجانب به عنوان دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان همصدا با همه آشوریان ضمن محکوم کردن شدید جنایات گروه‌های تروریستی - تکفیری در عراق و تقدیر از دولت این کشور و نیروهای مردمی و حشد الشعبی در آزادسازی موصل از جمله روستاهای آشوری نشین و کمک به جمعیت آشوری از دولت مرکزی این کشور، سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های منطقه‌ای و حقوق بشری می‌خواهم اقدامات فوری و قاطع در جلوگیری از استمرار وقوع جنایات و موارد نقض حقوق بشری تروریست‌های تکفیری انجام داده و حمایت از جمعیت آشوری و دولت و ارتش و نیروهای مردمی عراق در مقابله با گروه‌های تروریستی به عمل آورند.

یوناتن بت کلیا

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان