نشست خبری «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، پیش از ظهر امروز(3 آبان ماه 95) با حضور اصحاب رسانه در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

 

وی در پاسخ به سوالی پیرامون حضور ایران در مذاکرات جامع با اتحادیه اروپا که قرار است در بروکسل برگزار شود، اظهار داشت: نشست جامع مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه اروپا در ماه دسامبر سال جاری و در سطح معاونان وزاری خارجه کشورهای حاضر، برگزار خواهد شد.

 

قاسمی با اشاره به اینکه روابط ما با اروپا مهم و دیرینه بوده و گفتگو با این اتحادیه از گذشته وجود داشته و در آینده نیز ادامه خواهد یافت، گفت: با توجه به ظرفیت‌های ایران در منطقه، مسائلی مانند توسعه سرمایه‌گذاری و ایرانیان مقیم نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه نشست مذکور الزاماً پیرامون حقوق بشر نیست و مسائل زیادی مطرح خواهد شد، تصریح کرد: در این مذاکرات، علاوه بر موضوعات گوناگون، حقوق بشر نیز به دلیل نوع نگرش ما به آن می‌تواند مطرح شود.

 

وی خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه حقوق بشر در نگاه اسلامی ما ویژگی‌های خاصی دارد که شاید برای اروپایی‌ها قابل درک نباشد، لذا این مسئله می‌تواند از موضوعات اساسی نشست باشد که ما هم صحبت‌های طرف‌های اروپایی را در خصوص این مسئله خواهیم شنید.