سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل در جشنواره علمی سلمان فارسی که در دانشگاه جامع امام حسین برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت:

این جشنواره با هدف ارتقای علمی حوزه پدافند غیر عامل برگزار شده است.

وی با بیان اینکه دفاع امری طبیعی و ذاتی است و در مفاهیم دینی به وجوب دفاع تاکید شده است گفت: تحولات در حوزه تهدید و جنگ وصل به دانش است لذا تهدیدات دایم در حال تغییر و پیچیده شدن است.

سردار جلالی تاکید کرد: باید تولید قدرت کنیم تا با بازدارندگی و ترس در دشمنان بتوانیم صلح را ایجاد کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل ضمن بیان این مطلب که سیاستمداران جهانی امروز از قدرت هوشمند استفاده می‌کنند که مولفه‌های مختلفی دارد،تصریح کرد: دستورات قرآن ما را ملزم به افزایش قدرت می‌کند.

جلالی پایش قدرت را نیز موضوع مهمی دانست و اظهار داشت: اینکه ما قدرت داشته باشیم ولی دشمن برداشتی از آن نداشته باشد و بر اساس توان نظامی خود برنامه ریزی کند برای ما بازدارندگی ایجاد نمی‌کند.

وی حمله صدام به ایران را مصداق بی خبری از توان نظامی ما از سوی صدام عنوان کرد و گفت: نمایش قدرت بخشی از قدرت است که باید انجام شود تا دشمنان برداشت متوهمانه از توان خود و ما نداشته باشند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل نمایش بخشی از شهرهای موشکی را در راستای این موضوع ارزیابی کرد و ادامه داد:  اگر بر لب سیاستمداران ما لبخند است به پشتوانه قدرت دفاعی است نه غفلت.

«البته بخشی از توان نظامی ما هم برای غافلگیری دشمنان باید مخفی بماند، اینکه دشمنان ما حمله زمینی علیه ما را منتفی می دانند به خاطر لبخند سیاسی نیست بلکه به خاطر دفاع مستحکم نظامی در حوزه زمینی است.»

جلالی اضافه کرد: امنیت پایدار ایجاد شده حاصل تلاش های بی وقفه در حوزه دفاعی و پدافند غیر عامل است.

وی تاکید کرد: تهدیدات امروز در ترکیب و طیف متنوعی علیه ایران صورت می‌گیرد و در این دوره، تهدیدات در حال پوست اندازی است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه تهدیدات علیه ایران دانش پایه است گفت: امروز نمی‌شود از فضای سایبر استفاده نکنیم و از طرفی نمی‌شود از تهدیدات آن هم غافل شد لذا باید نگاهی هوشمندانه به آن داشت.

جلالی ادامه داد: شاهدیم که نظام های بانکی بین المللی ساختار خود را دارد اما نظام سلطه هرگاه خواسته از آن علیه ما و برخی کشورهای دیگر سوء استفاده می‌کند، لذا باید با هوشیاری جلو رفت.

وی با تاکید بر این نکته که باید از فناوری ها حداکثر استفاده را بکنیم ولی از تهدیداتش نیز غافل نشویم و این سختی کار پدافند غیر عامل است تصریح کرد: از برخی مسئولان که مصاحبه می‌کنند و می‌گویند فلان چیز تهدید نیست گلایه ای نمی‌کنیم چون این حوزه پیچیده است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل تهدیدات را دارای لایه های مختلف دانست و گفت: در پدافند غیرعامل تهدیدات را به خوبی بررسی می‌کنیم و  انتظار نداریم که دستگاه های مختلف کشوری در زمان کوتاه تهدید شناس خوبی شوند اما بی توجهی به تهدیدات را درست نمی‌دانیم.

سردار جلالی با بیان اینکه آمریکایی‌ها تهدید مالی خود را در قالب FATF علیه ما اعمال می‌کنند و تناقضات درون FATF کاملاً سیاسی است اظهار داشت: منکر منفعت برخی از بندهای آن نیستیم اما در درون همین الزامات از سوی نظام سلطه، کنترل منابع مالی ما پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه از نظر ما اسراییل و عربستان منشا و منبع تروریست در دنیا هستند تصریح کرد:اگر مهندسی نظام بانکی خود را به انگلیسی ها و مهندسی نظام آی تی خود را به آمریکایی ها بسپاریم به این معناست که تهدیدات را نشناخته ایم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل در پایان تصریح کرد: همه دلسوزان نظام به دنبال شفافیت نظام بانکی هستند اما از طرفی باید بدانیم که استراتژی آمدن سرمایه های خارجی به کشور خدمت است یا اشراف و کنترل؟