پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- دکتر رضا سراج در یادداشتی برای پارس نوشت:

روحانی در روز ملی صادرات: «تعامل سازنده یعنی مناسب کردن محیط روابط بین‌المللی برای صادرات کالا، برای اشتغال جوانان‌، برای واردات راحت‌تر کالاهای سرمایه‌ای و مواد اولیه » 

پاسخ به اظهارات آقای روحانی:

بیش از سه سال از دولت شما و تقریبا یک سال از اجرای برجام می‌گذرد. صادقانه بگویید چه محدویتی در تعامل با جهان، حتی کدخدا داشته‌اید؟ نتیجه صحبت تلفنی شما با اوباما و همچنین دیدارهای مکرر وزیر خارجه‌تان با با جان کری چه شد؟! تقریبا هیچ آیا وضعیت تولید، صادرات و اشتغال متحول گردید؟! اعتبار پاسپورت ایرانی افزایش یافت؟! اساسا چرا تحریم ها بالمره لغو نشد و تحریم‌های جدید علیه ایران تصویب شد؟! با این همه نشست و برخاست با مقامات آمریکایی، چرا داراییهای ایران به یغما رفت؟! گشایش‌های روزانه برجام که وعده دادید کجاست؟! چرا سرمایه خارجی جذب نشد؟! چرا قراردادها محرمانه است و به دلیل امتیازهای فراوانی که  به طرف‌های خارجی داده‌اید، جرات انتشار آنها را ندارید؟! با واردات بی‌رویه و رکود و عدم حمایت از تولید داخلی، چه جایی برای اشتغال و صادرات کالای ایرانی گذاشته‌اید؟! و...

نتیجه:

آقای روحانی، بپذیرد که  با سهل اندیشی دچار اشتباه محاسباتی شدید و فریب وعده‌های آمریکا را خوردید. بپذیرید آنچه به مردم نشان دادید؛ کلید تدبیر نبود. پس لطفا در زنگ حساب انشاء نخوانید.