محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع مردم درچه با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: امسال محتوای عزاداری‌ها، مداحی‌ها و سخنرانی‌های ایام محرم بهتر و سنجیده‌تر بود و نشان دهنده این است که تلاش عناصر فاسد برای جلوگیری از استمرار نهضت عاشورایی بی ثمر بوده است.

وی افزود: دسترسی امروزی به شبکه‌های مجازی تعداد شبهاتی که راجع به عزاداری‌ها مطرح می‌شود را چند برابر کرده است، اما با وجود این همه القائات باز هم دلدادگی گسترده‌ای را از سوی شیعیان سراسر جهان نسبت به سرور شهیدان شاهد هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جماعتی از عناصر معارض نظام به صورت جدی در پیوند با بیرون علایق ضدانقلابی خود را دنبال می‌کنند، گفت: اثر این جماعت در قیاس با عظمت این ملت 80 میلیونی کم است اما با این حال وقتی آمار را به رقم تبدیل کنیم حتی یک درصد 80 میلیون هم که دارای انگیزه‌‌های خرابکارانه و پیوند خورده با دشمن باشند، خطرناک دیده می‌شوند.

وی افزود: تحرکات این جماعت باید به صورت مداوم تعقیب شود و از جنجال سازی این عده در محیط‌های دانشگاهی نیز نباید گذشت، در قبال تحرکات این عناصر خبیث تروریست که حتی به دنبال خرابکاری در مجالس مذهبی ما هستند به صورت واقعی و عملی باید ایستاد.

صفارهرندی با بیان اینکه با وجود همه تلاش‌هایی که برای مخالفت با اسلام مطرح می‌شود امروز قدرت و محتوای پیام جمهوری اسلامی اصیل، ارزشمند و تأثیرگذار است، گفت: به عنوان مثال مراسم عظیم شیرخوارگان حسینی امروز در 4 هزار شهر برگزار می‌شود و باید گفت در جهان افرادی هستند که در برابر پیام اصیل اسلام و عاشورا سر تعظیم فرود آورده‌اند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:  در عراق گفته می‌شود اگر پای ایران در میان نبود جریان خبیث و وحشی داعش نه تنها کار این کشور بلکه کار کشورهای مجاور را نیز تمام می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که می‌گویند شما از واقعیات دور هستید و در جهان به این بزرگی فقط در گوشه‌ای قرار دارید اگر چشمان خود را باز کنند می‌بینند که از نگاه همان به اصطلاح سردمداران، ما جریان‌دار اصلی مسائل منطقه غرب آسیا هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: کسانی پیش از این فکر می‌کردند که در صورت تسلیم شدن و کوتاه آمدن جبهه قدرت‌های بزرگ می‌توانند امنیت، اقتصاد و معیشت خود را تضمین کنند، اما امروز باید در قبرستان‌ها به دنبال آنها گشت. صدام، قذافی و بن علی که هنگام دست دادن با آمریکا امیدشان به این بود که اوضاع آنها تا مدت‌ها امن مانده و نانشان در روغن می‌ماند از جمله این افراد هستند.

وی به ایستادگی انقلاب اسلامی ایران در طول 38 سال اشاره کرد و افزود: اگر چشمان خود را باز کنیم می‌بینیم که دلدادگی به این انقلاب در دل‌های بسیاری از مردم جهان گسترده است و این موضوع امروز یک واقعیت به شمار می‌رود.

صفارهرندی بیان کرد: این واقعیت سبب شده کسانی که دیروز به آسانی تصور می‌کردند با یک ضربه، یک حمله و حتی انفجار هواپیمای مسافربری می‌توانند ما را از مسیر بازدارند امروز به این نتیجه رسیده‌اند که اصلا عملیات نظامی علیه ایران فایده‌ای ندارد و این گزینه را از روی میز کنار گذاشته‌اند.

وی گفت: بخش دیگری از واقعیت این است که دشمن از غلبه نظامی و شبه نظامی علیه ایران و راه اندازی فتنه‌ها از جمله فتنه 88 احساس ناکامی می‌کند، تصور دشمن این است که باید در این راستا از راه‌های دیگر استفاده کرد که نمونه آن مسئله نفوذ است.

وی گفت: پیچیده‌ترین بخش نفوذ زمانی است که افرادی که ذهن و دلشان در برابر جریان غالب جهانی تسلیم شده، نسبت به آن وضعیت شیفتگی یافته و در برابر جریان بین المللی احساس حقارت می‌کنند صاحب جریان کشور شوند، آن زمان تجویز می‌کنند که راه انقلاب تا همین جا کافی است و این راه را قطع می‌کنیم، اگر این افراد آزاد گذاشته شوند برجام‌های چند و چند را ایجاد می‌کنند. 

صفارهرندی تصریح کرد: امروز توانمندی‌های فنی ما در تولید پهپاد به جایی رسیده که در ردیف سه، چهار کشور سازنده و عملیاتی جهان در این زمینه به‌شمار می‌رویم، هواپیمایی که بتواند 3 هزار کیلومتر رفته و برگردد و تصویر منطقه دشمن را مخابره و حتی سوژه را نابود کند تولید جوانان این کشور است و این یک واقعیت به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: دشمن می‌داند اگر نخستین شلیک را انجام دهد پاسخش را چند دقیقه بعد در نقاط مختلف جهان دریافت می‌کند، همه پایگاه‌های آنها در دریا اهداف نیروهای مسلح ما هستند و حتی دشمن نیز این موضوع را می‌داند و به دلیل همین آگاهی با ما درگیر نمی‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این موضوع که برخی می‌گویند امنیت کشور را، ما با رفتارهای تسلیم طلبانه تأمین کرده و اگر ما نبودیم جنگ رخ می‌داد صحبت بی‌ربطی است، گفت: علت این امنیت، اقتداری است که سبب شده جنگ با این کشور به صرفه نباشد، وگرنه اگر ما مانند صدام مراکز انبار مهمات خود را در معرض نگاه غریبه‌ها قرار داده بودیم؛ می‌دیدیم که جنگ علیه ما شکل می‌گرفت، چرا که دشمن با عنصر ضعیف می‌جنگد.

وی ادامه داد: دشمن اگر مطمئن شود که سیستم دفاعی شما مختل شده کاری می‌کند که هیچ سرمایه‌گذاری اقتصادی در این کشور صورت نگیرد چرا که در این صورت امنیت وجود نخواهد داشت و فضا برای سرمایه‌گذاری باز نیست.

صفارهرندی درباره وضعیت اقتصادی کشور بیان کرد: هر روز شرایط کسب و کار در همه قشرها بدتر از روز قبل می‌شود، همه مردم بابت وضعیت پریشان رکود ابراز نگرانی می‌کنند، این وضعیت برای کشور خطرناک است و به گفته برخی فعالان اقتصادی نگران هستیم که جبران این وضعیت شاید ناممکن باشد.

وی درباره اینکه برجام می‌تواند عامل نفوذ باشد، گفت: به بهانه برجام کسی با مشخصاتی مانند 2 تابعیتی بودن امروز در جلسه شما نشسته و به شما مشاوره می‌دهد و فردا در کشور مقابل که تابعیت آن کشور را نیز دارد مشاوره می‌دهد، حتی اگر این فرد انگیزه جاسوسی نیز نداشته باز هم این اتفاق نفوذ محسوب می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نفوذ بعد از برجام خطرناک‌تر از خود برجام است، بعد از برجام مطالبه خواسته‌ها مهم است، چرا در قبال تعهداتی که ما انجام دادیم طرف مقابل کاری نمی‌کند، چرا تعهدات را انجام نداده و کسی نیز پیگیری نمی‌کند.