امیرعبدالرحیم موسوی جانشین ستاد کل نیروهای مسلح در آیین رونمایی از 4 کتاب با موضوع دفاع مقدس گفت: ذکر عاشورا و آنچه در کربلا رخ داد، دو هدف کلی برای ما دارد که نخست این است آینه دل به مرور زمان سیاه می‌شود و زمانی که به عاشورا فکر کنیم، تمام لکه‌های سیاه دل پاک می‌شود. دومین هدف ذکر عاشورا این است این قیام چراغ روشن هدایت بشریت است که تا ابد روشن خواهد ماند.

وی ادامه داد: هرچه در جنگ رخ داد دست گرفته از مکتب امام حسین(ع) بود که امام خمینی آن را مدیریت کرد دفاع مقدس قطره‌ای از دریای عاشورا بود. همانطور که باید عاشورا را زنده نگه داشت برای روشن نگهداشتن دفاع مقدس نیز باید تلاش بسیار کرد که انصافا در این مورد کار بسیاری انجام شده است اما نسبت به عظمت این رویداد بزرگ کم است.

موسوی اظهار داشت: آرزویی که امروز بنده دارم این است که تمامی کتب مربوط به سازمان‌های نظامی کشور مثل سپاه پاسداران، نیروی زمینی، نیروی دریایی و ... در یک جا جمع شوند تا زاویه دید جدید و درستی ایجاد گردد. باید زاویه‌های دید به اتفاقات جنگ یکی شود مثلاً واقعه توقف نیروهای بعثی که در غرب کرخه متوقف شدند باید از تمام زوایا بررسی شود تا به زاویه درست دست پیدا کند.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: همه مطالبی که در مورد امدادهای غیبی در زمان جنگ گفته شده است درست است اما به نظر من بزرگترین امداد غیبی دفاع مقدس روحیه بانوان ما بود روحیه‌ای که مادران، همسران و خواهران رزمندگان داشتند.

موسوی با اشاره به ویژگی‌های شهید صیاد شیرازی گفت: یکی از ویژگی‌های بارز شهید صیاد تبیین بود ایشان نمی‌گذاشت که کارها بدون تبیین انجام شود همیشه پس از انجام عملیات‌ها به تبیین آن‌ها می‌پرداخت، وی تعداد بسیار زیادی دفترچه در اختیار داشت که همه وقایع روزمره زندگی خود را در آن ثبت می‌کرد. گفتنی است ایشان از زمان دانشجویی تا لحظه شهادت به آقای برنامه معروف بودند.