سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) در رژه بزرگ نیروهای مسلح در بندرعباس ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: برگزاری هفته دفاع مقدس در 31 شهریور هر سال سالگرد یک تجاوز نیست، بلکه بزرگداشت حماسه عظیم یک ملت و مبارزه قهرمانانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: نماد پیروزی یک ملت، مقاومت در برابر صدام و ارتش و حامیان جهانی و در راس آن آمریکاست. ملت ایران در چنین ایام اراده خود را بر دشمنان تحمیل کرد.

سرلشکر رشید خاطرنشان کرد: ما در جنگ به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خود بایستیم و نادم و پشیمان از جنگ نبودیم و جنگ ما باعث شد تمام نظام ستم در برابر اسلام احساس ذلت کنند.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) تصریح کرد: خدا را شاکریم به نیروهای مسلح ما عزتمندی و قدرت دفاع در برابر تجاوز اعظا فرمود و به این اعتبار هفته دفاع مقدس و 31 شهریور روز ظهور قدرت الهی است، زیرا خداوند مکر همه دشمنان را به خودشان برگرداند و همه اقدامات دشمن را بر هم زد.

وی با اشاره به اینکه امروز بر همه روشن است که جنگ مطلوب نیست، گفت: ایران از جنگ استقبال نمی‌کند، اما هر اقدامی از سوی دشمن که متوجه ارزش دینی و انقلابی و تمامیت ارضی و استقلال و حقوق ملت شود، سرسختانه و قاطعانه سرزمین ایران اسلامی را قتلگاه متجاوزان خواهد کرد.

سرلشکر رشید با تاکید بر اینکه اگر ملت و کشور از قدرت دفاع برخوردار نباشند مورد طمع دشمنان قرار خواهند گرفت، گفت: همواره به قدرت دفاعی و تهاجمی خود خواهیم افزود و این قدرت برآمده از ارزش‌های الهی دلیرمردان ارتش وسپاه پاسداران انقلاب اسلامی  و نیروی انتظامی و نیروهای مخلص بسیج است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) در ادامه اظهار داشت: در برابر متجاوزان هرگز نباید تمکین کرد و باید از قدرت دفاعی و تهاجمی بالا برخوردار باشیم و این تنها شرط بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

این فرمانده ارشد نظامی خاطرنشان کرد: امروز نیازی نداریم دشمنان سلطه‌گر پای میز مذاکره و یا در رسانه‌ها قدرت سیاسی و ثبات سیاسی ایران را به رسمیت بشناسند که البته چنین چیزی را قبول کرده‌اند، چرا که  ملت ایران در همه جا قدرت خود را اثبات کرده‌اند.

سرلشکر رشید تصریح کرد: دشمن قدرت امروز جمهوری اسلامی ایران را در هر شرایطی پذیرفته که امروز احساس شکست و ناامیدی را با تمام وجود در همه صحنه‌ها احساس می‌کند.