اخیرا در شبکه های اجتماعی و برخی سایت های خبری چنین مطرح شده که تضییقات و سخت گیری های دولت هند نسبت به اتباع ایرانی افزایش یافته است برخی حتی برای این امر دلیل هم آورده اند و فشار دهلی به ایرانی ها را ناشی از اهتمام و اصرار دولت برای اخذ طلب نفتی از هند می دانند. 

شاهد مثال گزاره فوق الذکر نرگس کلباسی است که در شبکه های اجتماعی و برخی سایت های خبری چنین مطرح شده که از سوی محاکم قضائی هند به اتهام قتل دادگاهی شده است.

اما حسن نوریان سرکنسول ایران در ایالت حیدرآباد هند برخلاف آنچه که در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده اعتقادی به فشار مقامات هند به اتباع ایرانی به سبب موضوعات اقتصادی کلان میان تهران و دهلی ندارد و در این رابطه به خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان با اشاره به صدور فوری گذرنامه ایرانی برای نرگس کلباسی اشتری خیر ایرانی در هند می‌گوید: "پرونده فرد مزبور  از سال 2014 مطرح بوده و این فرد گذرنامه انگلیسی داشته و فرآیند احراز تابعیت ایرانی و صدور گذرنامه برای وی، در هفته قبل انجام پذیرفت.

وی تصریح کرد: خانم کلباسی به دلیل داشتن تابعیت انگلیسی، از این کشور هم درخواست کمک کرده اما مقامات و نهادهای انگلیس هیچ اعتنایی به درخواست وی نکرده اند.