محمد باقر سعادت با بیان اینکه نباید محصولاتی که امکان تولید آن در کشور وجود دارد وارد شود، گفت: باید  واردات فقط درحالتی مجاز باشد که واقعا نیاز کشور است و تولید داخل پاسخگو نیست که ما باید برای مقطعی محصولات کشاورزی را وارد کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه ما باید در  این زمینه سرمایه گذاری و تلاش کنیم، اظهار داشت: ما می توانیم به این طریق آنچه که مورد نیاز کشوراست در داخل تولید کنیم و نهایتا اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی کلمه تحقق بخشیم.

دبیر کمیسیون کشاورزی با اظهار بی اطلاعی از آمار میزان واردات محصولات کشاورزی خاطر نشان کرد: در حال حاضر به وفور واردات ذرت داریم و این امر بسیار نامناسبی است زیرا که نظارتی روی آن وجود ندارد و به زیان کشور است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: کسانی که عامل واردات ذرت هستند این محصول را به هر شکلی که می خواهند دربازار عرضه می کنند و به گونه ای عمل می کنند که اگر رقیبی درکنارشان بخواهد فعالیت کند به شدت شکست می خورد.

سعادت با اشاره به اینکه مسئولین وزارت کشاورزی ادعا می کنند این محصول انحصاری نیست، تاکید کرد: نظر من این است که چون وزارت کشاورزی نظارتی ندارد بنابر این واردات این محصول انحصاری است.

سعادت با بیان اینکه وزارت کشاورزی بر روی وارد کنندگان ذرت هیچ نظارتی نداشته و آنها با روش های ناجوانمردانه اقدام به نابودی رقبایشان می کنند، گفت: اگر وزارت کشاورزی آماری از این افراد ندارد معلوم می شود در کار خود مهارت ندارد و اگرهم آمار دارد و اقدام نمی کند این کار غلط است.

وی با تاکید بر اینکه برخی از واردکنندگان ذرت، مار خورده‌اند و افعی شده‌اند، ادامه داد: این افراد با فروش ذرت، به زیر قیمت خرید، ضرر چند میلیارد تومانی می‌دهند، تا رقبایشان را نابود کرده و خودشان منحصر به فرد باشند.

سعادت در پایان به جلسه اخیر خود با وزیرکشاورزی و معاونینش در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: من در این جلسه تاکید کردم اگر می خواهید شأن جمهوری اسلامی و وزارت کشاورزی از اتهام در امان باشد باید جلوی این قضیه را بگیرید.