اصغر سلیمی در نشست علنی امروز ( سه شنبه، 13 مهرماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم با بیان اینکه عاشورا نه یک حادثه بلکه یک فرهنگ است، گفت: فرهنگی که نقش حیاتی را در استحکام ریشه ها و رویش شاخه ها ایفا کرده است؛ رسالت عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است که باید در هر زمان و مکان زنده نگه داشته شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: خداوند بزرگ را شاکریم که در کشوری زیست می کنیم که صاحب ولایتی است که سرمنشا وحدت و مودت در میان جامعه است؛ مردمی که انواع مختلف مشق های زندگی را تجربه کردند و محکم و استوار در مسیر انقلاب ثابت قدم ماندند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه ایران اسلامی با حضور در منطقه ای ناامن توانسته امنیت خود را به صورت کامل تامین کند، تصریح کرد: با قاطعیت می توان گفت نقش ویژه مقام معظم رهبری در مدیریت مسائل منطقه و حفظ امنیت کامل کشور بی بدیل است؛ نقش ارزشمند مدافعان حرم و سیستم های اطلاعاتی و امنیتی مشهود است.

وی با بیان اینکه توافق هسته ای تلفیقی بود از نرمش قهرمانانه در عرصه بین المللی با استفاده از ظرفیت دیپلماسی چندجانبه، یادآور شد: شکی نیست هر گونه موفقیت در این چالش مرهون انعطاف، عقلانیت، استفاده از ظرفیت های داخلی، توان دفاعی و دیپلماسی هوشمندانه کشور بوده و بدعهدی طرف غربی جهت اجرای کامل برجام نشان از عدم پایبندی واشنگتن در قبال تعهدات بین المللی است.

سلیمی جمعیت جوان را از فاکتورهای مهم توسعه دانست و افزود: اگر برنامه ای برای رشد و پرورش این سرمایه نباشد امیدی برای توسعه کشور نمی توان داشت از این رو کسانی که اعتقاد به برنامه ندارند سرمایه های هنگفت کشور را به هدر می دهند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امنیت انسانی زمانی اتفاق می افتد که ما موافق باشیم توسعه باید همه مردم را در برگیرد، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید جزو هویت ملی شود تا نظام اقتصادی کشور در برابر جهان پرتنش کنونی تاب بیاورد و از آنها عبور کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: پیشرفت های حاصله در صنایع دفاعی می تواند الگویی مناسب برای اقتصاد مقاومتی باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: از دیده بان بزرگ انقلاب که با حکمت و مصلحت فضای کشور را از دو قطبی مذموم دور نمودند تشکر می کنم

وی افزود: شایسته است جناح ها و گرایش های سیاسی از انتخاباتی شدن زودهنگام و ایجاد فضای تخریب و ناامیدی در جامعه پرهیز کنند.

سلیمی با یادآوری اینکه استان اصفهان که روزگاری به نصف جهان مشهور بود چند سالی است شاهد بلاتکلیفی پروژه هایی مانند مترو، ورزشگاه نقش جهان و مصلی می باشد؛ گفت: زایند رود اصفهان بی آب شده و تنها در یک برنامه تلویزیونی به نام زنده رود آخرین نفس های خود را می کشد در حالی اگر با شرایط فعلی پیش برود باید جز استان های محروم قلمداد شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این استان به ظاهر برخوردار شهرستان سمیرم سرزمین هزار چشمه و بام ایران در جوار بنای استوار و زاگرس مرکزی در یکصد و پنجاه کیلومتری مرکز استان هم مرز با استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری با مردمی سختکوش و مهمان نواز واقع شده است

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، افزود: آنقدر مرکز استان مشغول مشکلات عدیده خود شده که شهرستان سمیرم به فراموشی سپرده شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: هر چند بیشترین منابع آبی استان در شهرستان سمیرم می باشد اما متاسفانه به علت عدم مدیریت آب درختان و مزارع این شهر در حال خشکی و نابودی است و علاوه بر این آب شرب آن هم معضلی جدی است این در حالی است که زمزمه های انتقال آب از این حوضه به بهانه شرب به صدها کیلومتر آن طرف تر شنیده می شود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه به بحران آب باید به دور از نگاه های سیاسی، در راستای آمایش سرزمینی، توجه به مسائل زیست محیطی و جلوگیری از تنش های اجتماعی باشد، تصریح کرد: شهرستان سمیرم با توجه به شرایط جغرافیای خاص می تواند به قطب گردشگری، کشاورزی و گیاهان دارویی استان و حتی کشور تبدیل شود

سلیمی با انتقاد از اینکه شهر سمیرم از مبلمان مناسب شهری برخوردار نیست، یادآور شد: شهرداری پاسخگوی ایجاد فضاهای جدید به علت کمبود اعتبارات نیست.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، از دولت خواستار تامین اعتبارات ویژه در جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام جاده های سمیرم به یاسوج، شهید به دژکرد فارس، بهسازی و روکش آسفالت های موجود و طرح های روستایی شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: پروژه نیمه تمام انتقال آب تنگاب به سمیرم، انتقال آب به دشت های کمه، مورک، حنا و به احداث سد تنگاب و کمک به اجرای طرح های آبخیرداری در اولویت قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: در حوزه بهداشت و درمان شهرستان سمیرم از کمبود شدید پزشک عمومی و متخصص و امکانات تشخیصی و درمان لازم رنج می برد از وزیر پرتلاش کابینه خواستارم توجه عاجل به مرتفع شدن مشکلات بهداشتی و درمانی حوزه انتخابیه اینجانب داشته باشد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: حمایت از بخش کشاورزی به ویژه صادرات سیب درختی، حذف واسطه ها، ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی مدرن، توسعه آبیاری نوین و کشت های جایگزین و پرداخت غرامت بیمه کشاورزان در اولویت قرارگرفته و همچنین پوشش کامل تلفن همراه، اینترنت و فیبر نوری در تمام نقاط حوزه انتخابیه ضروری است

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، در پایان نطق خود یادآور شد: از خواهران منصوریان به خاطر افتخارآفرینی در مسابقات آسیایی در این ایام و همچنین از تیم فوتبال قشقایی که در جام حذفی خوش درخشیدند تشکر می نمایم در این راستا از وزارت ورزش و جوانان تقاضا دارم توجه ویژه ای نسبت به ورزش حوزه انتخابیه و جامعه عشایری داشته باشد.