حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در مراسم اهدای مدال‌‌های برگزیدگان بسیج در المپیادهای علمی، کشوری و جهانی به مقام معظم رهبری که در سالن اجتماعات کتابخانه و موزه ملک برگزار شد، اظهار داشت: جوانان امروز با بصیریت توانایی‌هایشان را در اختیار نظام مقدس اسلامی قرار می‌دهند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: ما جوانان مستعد و توانمندی داریم که در عرصه‌های علمی می‌توانند مدال‌آفرین باشند. آن‌ها نخبگانی هستند که آینده‌ای روشن برای کشور نوید می‌دهند و در عرصه بین‌المللی برای کشور افتخارآفرینی کرده و قله‌های عالی علمی را فتح می‌نمایند. این نوید بسیار ارزشمندی است که توانایی جوانان را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به وجود توانایی علمی در جوانان ایرانی عنوان داشت: جوانان از بصیرتی برخوردارند که زمان را به خوبی می‌شناسند و می‌دانند باید امروز توانایی آن‌ها در اختیار نظام مقدس اسلامی قرار بگیرد و کشور از علم و دانش و فرهیختگی آنان بهره ببرد.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: مقام معظم رهبری امروز بر این نکته تأکید دارند که انقلابی اندیشیدن و انقلابی عمل کردن نیاز به حضور و مشارکت همه بخش‌ها در کشور است.

وی با عنوان اینکه فرهیختگان و مدال‌آوران ما توانایی خودشان را با نظام و انقلاب اسلامی پیوند زده‌اند، افزود: نماد این حرکت اهدای مدال‌های جوانان و نخبگان ایرانی به مقام معظم رهبری در مقابل چشم همگان است که بدانند جوانان ما زمان‌شناس و اهل بصیرت هستند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: اگر سخن از ساختن کشوری پیشرفته و متعالی در همه عرصه‌ها می‌زنیم باید با حمایت از جوان‌های مؤمن، مستعد، توانا و ولایت‌مدار آن‌ها را در عرصه‌های اجرایی کشور وارد کرده و به ایشان میدان دهیم که یکی از عرصه‌های آن اقتصاد مقاومتی است تا دستمان در مقابل بیگانگان دراز نباشد.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: ما معتقدیم با وجود جوانانی که هم از علم و دانش، انگیزه و اندیشه انقلابی بهره‌مند هستند می‌توان پیشرفت‌های خوبی برای این کشور رقم زد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید در عرصه‌های مختلف مدیریتی جوان‌های ما را باور داشته باشند، افزود: مسئولان در بخش‌ها و حوزه‌هایی همچون علم و فناوری، اقتصادی، نظام پولی و بانکی صادرات، واردات، صنعت و معدن و همه بنیان‌های اقتصادی و اجتماعی در کشور می‌توانند به جوانان میدان دهند آنچنان که امام بزرگوار آن‌ها را باور کرد و آن پیروزی‌ها را با جوانان این مرز و بوم رقم زد.

رییس افزود: امام خمینی(ره) به توانمندی‌های جوانان ایرانی ایمان داشتند همان طور که مقام معظم رهبری جوانان را باور دارند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: امروزه اگر برخی به ظاهر مسئله توانمندی کشور در عرصه هسته‌ای دغدغه‌شان است جوانان انقلابی فرهیخته ما در مراکز علمی همچون شهدای هسته‌ای می‌توانند با توانایی‌‌هایشان قدرت اصلی ما را در کشور رقم بزنند.  

حجت‌الاسلام رئیسی با عنوان اینکه مهم‌ترین مؤلفه قدرت در  کشورمان جوانان انقلابی و مردم در صحنه و ولایت‌مدار ما هستند، افزود: این مؤلفه اصلی قدرت و توانمندی در کشورمان و دشمنان این پیام ما را به عنوان معجزه شکوهمند انقلاب بدانند که همچون این مراسم 70 نفر از فرهیختگان و نخبگان ایرانی مدالشان را تقدیم مقام معظم رهبری می‌کنند و پیام این مراسم برای همه دشمنان این است که ما امروز در کشورمان این جوانان برومند و ارزشی را همچون گذشته داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز می‌توان با دست توانای شما جوانان مؤمن و انقلابی گام‌های بلندی به سوی پیشرفت و تعالی کشور برداشت و مراکز علمی باید بیش از همه زمان‌ها به فکر تربیت و پرورش شما جوانان باشند که آینده‌ساز کشور هستید و باید بتوانید در عرصه‌های مختلف برای این مرز و بوم مفید واقع شوید.