محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی تلکام گفت: انجام امور اداری در شبکه‌های اجتماعی خارجی ممنوع است، اما برخی رسانه‌ها با سوءبرداشت از این سخنان، موضوع ممنوعیت استفاده کارکنان دولت از شبکه‌های خارجی را تفسیر کردند.

 واعظی در همین خصوص در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها گفت: ما مخالفتی بااینکه کارمند دستگاه دولتی در شبکه‌های اجتماعی خارجی یا پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام عضویت داشته باشد و فعالیت کند، نداریم.

 وزیر ارتباطات افزود: عضویت و فعالیت شخصی و خارج فعالیت‌های اداری کارکنان دولت در شبکه‌های اجتماعی خارجی ازنظر ما مشکلی ندارد، آنچه با آن مخالفیم استفاده از این بستر غیربومی برای انجام کارهای رسمی اداری در ایران است.

محمود واعظی افزود: به‌طور جدی از شبکه‌های اجتماعی بومی و تولید محتوای داخلی حمایت می‌کنیم و امیدواریم با توسعه مشابه داخلی شبکه‌های اجتماعی، کاربران ایرانی از این فضا در داخل کشور استفاده کنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص داوری عملکرد خود و میزان رضایت عملکردش در وزارت ارتباطات تاکنون گفت: مردم باید از عملکردمان راضی باشند من نباید بگویم اما تلاشم بر داشتن کارنامه‌ای خوب بوده است.

منبع : روابط عمومی وزارت ارتباطات