عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان درباره تعطیلی بازارچه‌های مرزی استان متبوع خود اظهار داشت: وضعیت بازارچه‌های مرزی بستگی به شرایط کشور همسایه دارد.

وی افزود: فعالیت بازارچه‌های مرزی امری دو طرفه است، گاهی کالایی در داخل کشور به دلیل تقاضای متقاصی مورد مبادله قرار می‌گیرد اما ممکن است در کشور مقابل مشکل امنیتی، تجاری، و... تبادل کالا را با مشکل مواجه کند به هر حال عملکرد بازارچه‌های مرزی بستگی به شرایط دو مرز و تقاضای داخل کشور دارد.

زاهدی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بازارچه‌های استان کردستان فعال است، اما این فعالیت همچون گذشته گسترده نیست با این حال براساس طرح وزارت کشور که قرار است به دولت ارائه شود، قصد داریم بازارچه‌های مرزی را نسبت به شرایط کنونی قانونمند کنیم.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: به تدریج شرایطی در مناطق مرزی به وجود خواهد آمد که از ورود کالاهای ممنوعه جلوگیری خواهد شد به عنوان مثال محصولات بهداشتی به طور مستقیم بر سلامتی مردم تأثیرگذار است، لذا نظارت بیشتری در این مورد اعمال می‌شود اما از آنجایی که بخشی از معیشت مردم به طور مستقیم وابسته به واردات کالاهای این چنینی است به تدریج باید از ورود آنها به کشور جلوگیری کرد.