حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران شامگاه جمعه با نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا دیدار و گفت و گو کرد.

وی که برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد روز جمعه وارد جزیره مارگاریتا ونزوئلا شده است؛ در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه ایران و ونزوئلا، آغاز ریاست کاراکاس بر جنبش عدم تعهد را تبریک گفت و تصریح کرد که تهران آماده است تجربیات 4 ساله ریاست خود بر این جنبش را در اختیار ونزوئلا قرار دهد.

روحانی با اشاره به تحولات مهم منطقه ای و بین المللی گفت: جنبش عدم تعهد می تواند نقش آفرینی بزرگ در جهان امروز باشد و اعضا باید با وحدت و همکاری متقابل، منافع جمعی خود را به پیش ببرند.

رییس جمهوری همچنین با اشاره به موضوع کاهش طولانی مدت بهای نفت و اثرات آن بر اقتصاد بین المللی اظهارداشت: ثبات بازار، قیمت عادلانه و نیز سهم منصفانه تولید کنندگان نفت تضمین کننده منافع پایدار تولیدکنندگان و مصرف کنندگان انرژی است.

روحانی همچنین با ابراز علاقه مندی ایران برای همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری با ونزوئلا، فعال شدن کمیسیون مشترک دو کشور را برای پیشبرد طرح ها و برنامه های پیش رو مثبت ارزیابی کرد.

 

در دیدار روحانی با رییس جمهور ونزوئلا چه گذشت؟+عکس

رییس جمهوری ونزوئلا نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه کارکاس مصمم به توسعه همکاری ها با تهران در همه عرصه ها است، گفت: ایران و ونزوئلا فرصت های گسترده ای برای همکاری دارند و ما علاقه مند به سرمایه گذاری مشترک در حوزه های صنعتی، زیربنایی و انرژی هستیم.

"مادورو" در ادامه فعال شدن کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: این کمیسیون می تواند تحرکی در روابط تهران - کارکاس ایجاد کند.

 

در دیدار روحانی با رییس جمهور ونزوئلا چه گذشت؟+عکس

وی به موضوع کاهش بهای نفت اشاره کرد و گفت: کشورهای تولید کننده نفت از کاهش بهای آن شدیدا متضرر شده اند و باید با وحدت، برای تثبت بهای نفت تلاش کنیم.