حسن روحانی رییس جمهور، صبح جمعه(26 شهریور ماه) پیش از عزیمت به ونزوئلا به منظور شرکت در اجلاس غیرمتعهدها در این کشور، در جمع خبرنگاران، با اشاره به شرکت در هفتاد و یکمین اجلاس عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در ادامه این سفر و سخنرانی در مجمع عمومی، خاطرنشان کرد: نظرات نظام جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با مسایل مهم منطقه و جهان را در این اجلاس بین‌المللی مطرح خواهم کرد.

رئیس جمهوری همچنین دیدار با برخی سران سیاسی کشورها و انجام مصاحبه با رسانه‌های خبری را از دیگر برنامه‌های خود در ادامه این سفر برشمرد.

وی تأکید کرد: شرایط جهان و منطقه شرایط مناسبی نیست؛ همه باید به دنبال صلح و ثبات در منطقه و جهان باشیم؛ برای ما امنیت ملی خودمان و سپس ثبات و امنیت منطقه‌ای و جهانی بسیار اهمیت دارد.

روحانی گفت: دستور کار اجلاس غیرمتعهدها که از نظر تعداد شرکت‌کنندگان و اعضای این جنبش (120 کشور) از اهمیت بالایی برخوردار است، صلح، حاکمیت ملی کشورها و همبستگی است.

رئیس جمهوری افزود: برای ما صلح و عدم مداخله در امور داخلی کشورها و حاکمیت ملی آن‌ها و رایزنی، هماهنگی و همفکری برای مسایل جهان در حال توسعه و کل جهان اهمیت دارد.

روحانی ابراز امیدواری کرد در این سفر بتوانیم نظرات ایران را تبیین کنیم و در ملاقات با سران کشورها، مسایل دوجانبه را با کشورهای مختلف دنبال کنیم.