به گزارش پارس،جواد جهانگیرزاده در گفتگو با مهر در واکنش به انتشار اسناد جدید ویکی لیکس درباره توطئه های عربستان سعودی علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: برای اولین بار که مسئله اسناد ویکی لیکس مطرح شد خیلی ها گمان نمی کردند چنین چیزی به این شکل وجود داشته باشد و بتوان به آن استناد کرد.

وی افزود: حالا هر سندی که از ویکی لیکس منتشر می شود، می تواند مبنای یک مرافعه جدید سیاسی یا یک پیگیری ویژه سیاسی باشد؛ اسنادی هم که اخیرا منتشر شده حتما می تواند مبنای جدی برای پیگیری توسط وزارت امور خارجه برای استیفای حقوق ما باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: باید قبول کنیم که سعودی ها افتضاحات زیادی داشتند که باید منتظر به دست آمدن اسناد آن باشیم.

اسناد ویکی لیکس می تواند زلزله سیاسی برای عربستان باشد/ نباید با سعودی ها مماشات کرد

جهانگیرزاده ادامه داد: به نظر من این اسناد می تواند برای سعودی ها یک زلزله سیاسی را به دنبال داشته باشد، البته نه فقط در ارتباط با ایران، اما موضوعات مرتبط با ایران را وزارت امور خارجه باید به طور ویژه پیگیری کند و حتما هم به نتیجه خواهد رسید.

وی تصریح کرد: نباید در این امر مماشات کرد؛ چراکه این اسناد قابل پیگیری جدی از طریق محاکم بین المللی است و حداقل در تنظیم رفتار سیاسی آینده می توان از آن بهره گرفت.

به گزارش مهر، پایگاه ویکی لیکس ساعت ۱۳ روز جمعه ۱۹ ژوئن به وقت گرینویچ اسنادی را منتشر کرد که بیشتر آن نامه‌های محرمانه از سفارت خانه‌های عربستان در نقاط مختلف جهان مرتبط بود.

ویکی‌لیکس با انتشار بیش از ۶۰ هزار پیام دیپلماتیک و سند محرمانه٬ این بار وزارت امورخارجه عربستان سعودی را هدف قرار داده و اعلام کرده که به زودی نیم‌میلیون سند دیگر را هم در اینترنت منتشر خواهد کرد.