به گزارش پارس به نقل از مشرق، نماینده مردم تهران و عضو ائتلاف پیشرفت همچنین در پاسخ به این پرسش که ساز و کار انتخاب فرد نهایی بر چه اساسی است گفت: شما به ساز و کار این انتخاب کاری نداشته باشید و مهم نتیجه آن است.


او همچنین در پاسخ به این سوال که به نظر شما رئیس جمهور آینده چه ویژگی های داشته باشد گفت: رئیس جمهور آینده باید مزایا و توانایی های رئیس جمهورهای قبلی را داشته باشد، اما مشکل رئیس جمهور های قبلی را نداشته باشد. در واقع نظر من هم همان است که آقا فرموده اند.

نماینده مردم تهران همچنین در پاسخ به این پرسش که شورای نگهبان چگونه صلاحیت نامزدها را بررسی می کند و آیا به احزاب آنها توجه دارد یا نه گفت: شورای نگهبان کاری به عناوین ندارد و به اینکه نامزد به کدام اردوگاه سیاسی تعلق دارد توجه نمی کند و نظر آنها مستقل است.

در ادامه از حداد عادل این سوال پرسیده شد که « آیا به نظر شما از میان اصلاح طلبان کسی تایید صلاحیت می شود، با توجه به اینکه آنها در بحث فتنه شرکت داشته اند؟ »

عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به این سوال گفت: دلیلی ندارد که تمام اصلاح طلبان رد صلاحیت شوند؛ زیرا همه آنها در فتنه آنقدر فعال نبوده اند.

در ادامه حداد عادل در پاسخ به این سوال که او چهره فرهنگی است و آیا برای بحث فرهنگ برنامه ای دارد گفت: به نظر من عرصه فرهنگی مهمتر از هر عرصه دیگری است و باید در این زمینه جهت گیری فرهنگی درستی صورت بگیرد و باید جهت گیری فرهنگی ما با توجه به اسلام و ایران و منطبق با موازین کشور باشد که در آن ایران و اسلام در نظر گرفته شود.

او ادامه داد: ما باید رهنمون های مقام معظم رهبری را در این زمینه در نظر بگیریم و سیاست های کلی ما چه سیاست های اقتصادی و چه سیاسی و فرهنگی باید از نظر رهبری بگذرد و باید متوجه باشیم که سیاست های فرهنگی ما نسبت به سیاست های کلی نظام انحرافی پیدا نکند.

در ادامه یکی از خبرنگاران این موضوع را مطرح کرد که چرا هیچ کدام از کاندیداها بحث فرهنگ را به عنوان برنامه خود مطرح نمی کنند؟ نماینده تهران در پاسخ به این موضوع گفت: به هر حال آنها گاهی تعارفی هم به فرهنگ می کنند.

در ادامه این سوال مطرح شد که به نظر شما چند نفر می توانند از صافی شورای نگهبان عبور کنند؟ وی در پاسخ گفت: من مسئول شورای نگهبان نیستم؛ شورای نگهبان به وظیفه اش عمل می کند و اگر همه واجد شرایط باشند قبول می شوند و اگر هم نباشند همه رد می شوند.

او ادامه داد: من به عنوان کسی که اسمش مطرح است بهتر است به جای شورای نگهبان نظر ندهم؛ زیرا اگر برای مثال بگویم نصف این افراد پذیرفته می شوند این تصور به وجود می آید که من با نصف افراد مخالف هستم.

در ادامه این پرسش مطرح شد که اگر از میان ائتلاف سه گانه یک نفر رئیس جمهور شد نفر دیگر به عنوان معاون اول در دولت حضور داشته باشد، آیا چنین چیزی صحت دارد؟

حداد عادل در پاسخ گفت: ما در ائتلاف چنین شرطی را نگذاشته ایم؛ ائتلاف پیشرفت به معنای آن نیست که دولت آینده به صورت شرکت سهامی بین ما سه نفر اداره می شود؛ ما سه نفر از احزاب مختلف نیستیم و نمی خواهیم تقسیم غنیمت کنیم. اگر یکی از این سه نفر رئیس جمهور آینده باشد ما دو نفر دیگر به او کمک می کنیم؛ حتی اگر رئیس جمهوری خارج از این ائتلاف هم پذیرفته شود ما به او کمک خواهیم کرد؛ همان طور که اصلاح طلبان سرکار بودند ما کمک می کردیم و من در مجلس چوب لای چرخ دولت نمی گذاشتم.

در ادامه عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به این سوال که مهمترین مشکل کشور چیست؟ گفت: مشکل اقتصادی مهمترین مشکل مردم است و اقتصاد ایران یک پدیده پیچیده است که برای حل مشکلات آن باید از تجربه دانش اقتصادی متخصصان استفاده شود و همچنین با تغییر سبک زندگی مردم همانطور که رهبری گفتند به سوی اقتصاد مقاومتی برویم و از راه هایی که خواست ایران است برای مقابله با تحریم استفاده کنیم و در واقع از مجموع راهکارها باید استفاده کنیم تا موفق شویم.

در ادامه این سوال مطرح شود که اقبال عمومی به نظر شما به کدام سمت است؟ حداد عادل در پاسخ گفت: مردم ایران در ۱۰،۱۲ سال گذشته سلیقه و عقیده خودشان را نشان داده اند و امیدوارم انتخابات سال ۹۲ ادامه انتخاب مردم در سال های گذشته باشد.