دریابان علی شمخانی صبح روز شنبه در جلسه هفتگی کارشناسان سیاسی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با اشاره به عدم تعهد دولت سعودی به بدیهی‌ترین اصول انسانی و حقوقی در جبران آلام داغ‌دیدگان فاجعه منا افزود: تبختر و تکبر جاهلی بر مجموعه سیاست‌ها و رفتار حاکمان ریاض سایه افکنده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: مجموعه اقدامات لازم برای پیگیری حقوق خانواده‌های شهدای منا و مجازات عاملان و مسببان آن با استفاده از ظرفیت‌های حقوقی و بین‌المللی دنبال خواهد شد.

وی همچنین گفت: آموزه‌هاى امنیتى موساد براى به حاشیه راندن اولویت مسأله فلسطین در جهان اسلام و قدرت تحلیل رفته سعودی‌ها به خاطر جنگ یمن را می‌توان علت اصلى ناکارآمدی در اداره مناسک حج و موجب وقوع فاجعه منا دانست.

شمخانی افزود: تداوم حملات هوایی سعودی به یمن و همکارهای نظامی و امنیتی با رژیم صهیونیستی، الگوگیری از آیین رزم هوایى صهیونیست‌ها براى مقابله با ملت‌هاى آزادی‌خواه و استقلال‌طلب است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه گفت: تکفیری‌هاى تولید شده در مدارس وهابى قبل از آشکار شدن رابطه رژیم صهیونیستى با رژیم سعودى، رسالت امروز حکام آل سلمان را در اختلاف‌انگیزى در عراق، سوریه، لبنان و سایر بلاد و کشورهای اسلامى به شکل نیابتى فعال ساختند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه تکفیرى‌ها سربازان سعودى و سعودی‌ها نیز مجریان سیاست‌هاى منطقه‌ای صهیونیست‌ها هستند، تاکید کرد: تکرار دروغ‌پردازی و فرافکنی علیه کشورمان از سوی سعودی‌ها، اقدام قبیح دیگری در عملیاتی‌سازی خواست نظام سلطه در جهان اسلام است.