سعید اوحدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در محل اداره حج و زیارت گیلان دولت عربستان در اداره حج را بی‌کفایتی خواند.

وی با بیان اینکه بی‌کفایتی آل‌سعود فاجعه منا را رقم زد، تصریح کرد: فاجعه منا در طول تاریخ بی‌سابقه و بسیار سخت بوده است.

رئیس سازمان حج و زیارت نقش پلیس عربستان در فاجعه منا را تاثیرگذار خواند و گفت: سال گذشته پلیس عربستان در مناسک حج با بی‌انصافی راه حاجیان را بست و فاجعه منا را رقم زد.

وی با بیان اینکه مستندات در زمینه مذکور موجود است، ادامه داد: یک‌هزار حاجی منا از کشورهای مختلف مسدود شدن مسیر اصلی توسط پلیس عربستان را شهادت دادند.

اوحدی با اشاره به اینکه ایران تنها کشوری بود که توانست پیکر شهدای منای خود را به کشور بازگرداند، تصریح کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب نخستین عامل بازگرداندن پیکر شهدای منا بود.

وی حکومت آل‌سعود را رژیم کودک‌کش خواند و یادآور شد: حکام آل‌سعود لیاقت اداره خانه را ندارند و تفکر وهابیت آنها منجمد است.

این مقام مسؤول درباره پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه پیگیری فاجعه منا با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب، خاطرنشان کرد: ایشان از تمام مسؤولان خواستند پیگیر مطالبات خانواده‌های معظم شهدای فاجعه باشند و دستگاه دیپلماسی کشور نیز مطالبات رهبری را پیگیری می‌کند.

رئیس سازمان حج و زیارت با تأکید بر اینکه شهدای منا نیز به دلیل تفکر منحرف وهابیت به شهادت رسیدند، یادآور شد: بی‌وجدانی رژیم آل‌سعود فاجعه منا را به‌بار آورد و هر چه به عید قربان نزدیک‌تر می‌شویم این حادثه سنگین‌تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق آیه‌ها قرآن، عربستان هیچ مالکیتی بر مکه، مدینه و خانه ندارد و تمام حکام آل‌سعود خبیث و ملعون هستند.