"هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در برنامه موسوم به "فرمانده کل قوا" در شبکه خبری "ان‌بی‌سی‌نیوز" حضور یافت. در این برنامه که با حضور غیرهم‌زمان هر دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد، کلینتون و "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه، به سوالات نظامیان آمریکایی برای محک زدن آمادگی آنها جهت به عهده گرفتن سمت فرماندهی کل قوا در این کشور پاسخ دادند.

 
کلینتون ضمن دفاع از توافق هسته‌ای ایران مدعی شد آمریکا با اعمال تحریم‌های شدید اقتصادی علیه تهران موجب شد این کشور پای میز مذاکرات حاضر شود و درحالیکه ایران در مسیر سریع دستیابی به سلاح هسته‌ای بود، واشینگتن مانع از آن شد.
 
کلینتون در ادامه ادعایش گفت: ایران به مواد اولیه لازم جهت ساخت سلاح اتمی رسیده بود و توافق هسته‌ای موجب شد مانعی بر سر راه این روند شتابزده ایران قرار بگیرد.
کلینتون تاکید کرد آمریکا از سوی ایران به بازی گرفته نشده و توافق مذکور دستاوردهای بزرگی به دنبال داشته است. 
نامزد دموکرات در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد در صورت موفقیت برای ورود به کاخ سفید برنامه موشکی ایران را مهار خواهد کرد. کلینتون گفت در صورت راهیابی به کاخ سفید، تمرکز خود را بر حوزه‌های غیر از فعالیت‌های هسته‌ای ایران از جمله برنامه موشکی این کشور متمرکز خواهد کرد.
 
کلینتون گفت توافق هسته‌ای را بند به بند اجرا خواهد کرد. و در صورت راهیابی به کاخ سفید بر روی آنچه "اقدامات مخرب ایران" نامید، از جمله حضور این کشور در سوریه، لبنان، عراق و یمن و برنامه موشکی ایران متمرکز می‌شود و با آن مقابله می‌کند.
 
کلینتون مدعی شد آمریکا با تحریم‌ها، ایران را پای میز مذاکره آورده و جهان را به مکانی امن‌تر تبدیل کرده است.