باب کورکر گفت: حقیقت و توضیحی که می توان درباره اینکه دولت اوباما از این دلارها به عنوان اهرمی برای خروج زندانیان آمریکایی از ایران استفاده کرد، این است که این باج بوده است.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا افزود: معتقدم که این یک واقعیت است که ما در کنگره و همچنین مردم آمریکا به شفافیت بیشتری درباره توافقات با ایران نیاز داریم.

کورکر درباره سوریه گفت: روسیه در شش ماه اخیر پیشروی های قابل توجهی در سوریه داشته است و تمامی اهرم های لازم برای تعیین آینده سوریه را در اختیار دارد. این مایه شرمساری است که وزیر خارجه ما با وجود این واقعیت ها باز هم بدون داشتن هیچ اهرمی باز به دیدار مقامات روسیه می رود. او هیچ اهرمی در اختیار ندارد.

وی افزود: ما زمانی اهرم خود را درباره سوریه از دست دادیم که رئیس جمهور اوباما شاهد استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه در سال دوهزار و سیزده بود اما هیچ اقدامی نکرد. اوباما سپس درباره قتل عام غیرنظامیان در سوریه هشدارهایی داد اما برخی تصمیم گیریها در دولت وی سبب شد که وی اقدامی برای توقف خشونت در سوریه انجام ندهد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا گفت:مسئله موجود درباره سوریه در اینجاست که مردم این کشور همانند ما هر روز با امید و آرزو از خواب بلند می شوند اما قتل عام می شوند و ما سبب این موضوع شده ایم.

وی یادآور شد: این موضوعی غم بار برای ما است. این موضوعی ناامید کننده و فاجعه بار است. هنوز هیچ طرح شماره بی وجود ندارد. این بزرگترین فاجعه دوران مدرن است و آمریکا سبب روی دادن آن شده است.