به گزارش پارس به نقل از ایسنا، جعفر قادری در نشست خبری امروز (شنبه) خود همچنین با اشاره به اعمال تغییراتی در بخش درآمدی لایحه بودجه، گفت: کمیسیون تلفیق تغییراتی را در خدمات قضایی و ثبتی مصوب کرد که بر اساس آن تعرفه تعویض سندهای مالکیت از جلدی ۲۰ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان افزایش یافت.

قادری همچنین از افزایش تعرفه صدور و تمدید هر جلد گذرنامه خبر داد و گفت: این تعرفه از ۶۰ هزار تومان به ۷۵ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق، تعرفه تعویض و تبدیل کارت پایان خدمت معمولی به هوشمند نیز از ۱۰ به ۱۲ هزار تومان افزایش می یابد.

وی همچنین از افزایش تعرفه تعویض پلاک خودرو در کمیسیون تلفیق خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، تعرفه تعویض پلاک خودرو از ۳۵ هزار تومان به ۴۵ هزار تومان افزایش می یابد.

قادری همچنین از کاهش پنج درصدی حق بیمه شاخص ثالث بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق خبر داد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۲ادامه داد: آنچه امسال در لایحه بودجه و در بخش درآمدی مصوب شد و در سال های گذشته نبود پیش بینی ۶۰۰ میلیارد تومان حق انتفاع بهره برداری از معادن بود.

وی با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق در بخش مالیات ها از افزایش دو هزار میلیارد تومانی درآمدهای مالیاتی خبر داد و گفت: درآمدهای مالیاتی از ۵۳ هزار میلیارد تومان به ۵۵ هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان افزایش یافت. عملکرد سال ۹۱ نیز در این زمینه ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

قادری تصریح کرد: در بخش مالیات ها با توجه به اینکه دولت مالیات بر فروش سیگار را پنج درصد اعمال کرده بود اما در قانون میزان این مالیات ۱۰ درصد پیش بینی شده بود بنابراین در کمیسیون تلفیق اصرار شد که دقیقا مطابق بر قانون عمل شود بنابراین پنج درصد به رقم مالیات بر فروش سیگار اضافه می شود و میزان این مالیات ۱۰ درصد پیش بینی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۲ همچنین تصریح کرد که بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۲ مطابق قانون یک درصد اضافه می شود و شش درصد پیش بینی خواهد شد.