رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان با حضور در همایش سازمان اطلاعات خارجی وزارت اطلاعات به سخنرانی پرداخت.

لاریجانی ضمن ابراز خشنودی از حضور در جمع سربازان گمنام امام زمان (عج)، گفت: برای من افتخار است که در محضر شما عزیزان که خدمتگزاران واقعی نظام هستید، دقایقی حضور پیدا کرده‌ام.

وی ضمن تشکر از همه بخش‌های وزارت اطلاعات و شخص وزیر اطلاعات اظهار داشت: کار شما بسیار ارزشمند است؛ چرا که در راستای حفظ نظام فعالیت می‌کنید و البته مخاطراتی را هم برای شما به همراه دارد که از چشم مسئولین پوشیده نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی فعالیت وزارت اطلاعات طی چندسال گذشته به ویژه در عرصه اطلاعات خارجی را مثبت و تحرکی چشم‌گیر ارزیابی کرده و گفت: چه در بحث آزادی زندانیان ایرانی خارج از کشور و چه در بخش هسته‌ای، وزارت به خوبی نقش خود را ایفا کرد و همه اینها نشان می‌دهد که وزارت اطلاعات وارد کار اصلی خود شده است.

وی تأثیرگذاری وزارت در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور و دفع تهدیدات را ستود و تلاش‌های صورت گرفته را قابل تقدیر دانست.

در حال حاضر، تنها نیروهای مسلح و سرویس اطلاعاتی ایران این توانایی را دارند که در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی قد علم کرده و این از یک سو مایه مباهات است و از جهت دیگر خطرناکرئیس قوه مقننه سپس به ارائه تحلیل خود از شرایط روز کشور در عرصه منطقه و جهان پرداخت و گفت: یکی از جریاناتی که طی سال‌های گذشته در خاورمیانه به وجود آمد، از بین رفتن و درگیر شدن ارتش‌های کشورهای منطقه است؛ کشورهایی مثل عراق، سوریه، پاکستان، ترکیه و مصر که این وضع به نفع رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر، تنها نیروهای مسلح و سرویس اطلاعاتی ایران این توانایی را دارند که در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی قد علم کرده و این از یک سو مایه مباهات است و از جهت دیگر خطرناک.

لاریجانی پدیده شوم تروریسم را که به شکل بی‌سابقه‌ای منطقه را دچار التهاب کرده است، نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: طبیعی است که در چنین شرایطی سرویس‌های اطلاعاتی دشمن به آنان کمک می‌کنند.

وی با اشاره به سیاست‌های آمریکا در غرب آسیا، نداشتن درک درست رهبران آمریکا از شرایط منطقه را یکی از معضلات موجود خواند که موجب خسارت زیادی به مسلمانان شده است.