پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- محمد عبدالهی- قرار است طی روزهای آتی همایشی 2 روزه تحت عنوان «ایران کانکت2016»  توسط انگلیس و با مجوز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تهران برگزار شود. یکی از شرط و شروطی که مسئولان انگلیسی همایش برای حضور افراد تعیین کرده اند، اینست که  افراد حقیقی و حقوقی که برابر مقررات بین المللی، اتحادیه اروپا و انگلستان در لیست تحریم ها قرار دارند، حق حضور در این همایش را ندارند. با این شرط افرادی مانند حاج قاسم سلیمانی، سردار احمدی مقدم و بسیاری از افرادی که سردمدار مبارزه با استکبار و مایه عزت جمهوری اسلامی هستند حق ورود به این همایش را نخواهند داشت.  در حالی که وزارت ارتباطات پس از شدت گرفتن اعتراضات اعلام کرد مجری انگلیسی این شرط را حذف کرده اما طبق اطلاعات سایت برگزار کننده همایش، این شرط تاکنون برداشته نشده است. در این خصوص گفتنی هایی هست:

1- روحانی بارها عزت ایران را به برجام گره زده در حالیکه تاکنون حاصل برجام و گدایی عزت از کدخدا چیزی جز تهدید، جسارت، وقاحت، تحقیر و توهین استکبار علیه ایران که دستاورد عقب‌نشینی از توانمندی‌های داخلی است نبوده. شرط انگلیس برای اجرای این همایش نیز قطعا یک توهین بزرگ و آشکار به کشورمان است.

2- یکی از ویژگی هایی که باعث سرآمد شدن جمهوری اسلامی بوده اقتداری است که نظام اسلامی ما از ابتدا در مقابله با زورگویی ها و زیاده خواهی های نظام سلطه داشته است. اینکه یک وزارتخانه قانونی با تمکین این قطعنامه ها و تحریم های ظالمانه همایش بی خاصیتی را برگزار کند که دستاوردی برای جمهوری اسلامی نداشته باشد به نوعی حکایت از یک وادادگی بسیار عمیق و عقب نشینی از اصول انقلاب اسلامی دارد و  تأیید زیاده خواهی دشمنان نظام و قطعنامه های ظالمانه ای است که علیه ملت ایران وضع شده است.

3- دولت با اجرای برجام و پرداختن هزینه های سنگین برداشتن تمامی تحریمها را نوید میداد. این شرط توهم دولت را مبنی بر برداشته شدن تحریم ها بیش از گذشته روشن میکند.

4- یکی از ابزارهای کشورهای استعماری برای فشار و استعمار دیگر کشورها، موضوع ارتباطات است و سیاستمداران غربی همواره بر این موضوع تأکید کرده اند که باید شاهرگ ارتباطی و اطلاعاتی دنیا را در دست بگیریم . انگلستان همواره در این مسیر پیشگام و پیش رو بوده است. با توجه به اینکه ایران تجربه تلخی از اقدامات و سیاستهای انگلستان در 150 سال اخیر داشته است؛ امروز مسئولان کشورمان باید با دقت بیشتری، روابط خود با انگلستان را تنظیم کنند.