به گزارش پارس ، مهر به نقل از رسانه های عراق، شب گذشته در حمله انتحاری به یک رستوران در منطقه العامریه در غرب بغداد، دست کم ۲۷ نفر کشته و بیش از ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند. به گفته منابع امنیتی و بیمارستانی عراق، بیشتر قربانیان، غیر نظامی هستند. این انفجار ناشی از انفجار بمبی کارگذاشته شده در مکان مورد نظر بود. این در حالی است که برخی رسانه ها این حادثه را ناشی از انفجار با کمربند انفجاری دانسته بودند.

این انفجار در حالی رخ داد که قرار است تا ساعاتی دیگر انتخابات شوراهای استانی در عراق برگزار شود.

این در حالی است که عصام الفیلی از تحلیلگران عرب معتقد است این انفجار بخشی از راهبرد سیاسی برخی احزاب عراقی است که هدف از آن جلوگیری از مشارکت حداکثری در انتخابات روز شنبه است.

این حمله خونین سه روز پس از کشته شدن ۵۰ نفر در حملات پراکنده به بغداد و مناطق اطراف آن رخ داده است که گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق وابسته به شبکه القاعده آن را انجام داده است.

در انتخابات شوراهای استانی، هشت هزار و ۱۴۳ نامزد برای کسب ۳۷۸ کرسی شوراهای ۱۲ استان عراق رقابت می کنند، دولت عراق، انتخابات در استانهای الانبار و نینوا را به سبب اوضاع امنیتی حاکم بر این استانها، شش ماه به تعویق انداخته بود. ۱۳ میلیون و ۸۰۰ عراقی واجد شرایط شرکت در انتخابات شوراها هستند.

دستگیری دو عضو تحت پیگرد شبکه تروریستی القاعده در کرکوک، کشته شدن یک افسر پلیس در حمله مسلحانه در جنوب غربی بغداد و زخمی شدن سه نفر دیگر و اعلام منع آمد و شد خودروها در استان ذی قار در روز برگزاری انتخابات شوراهای استانی از دیگر تحولات مربوط به عراق است.

خبر اینکه مرجعیت دینی در نجف اشرف بر موضع بی طرفی خود در انتخابات شوراهای استانی و نگاه یکسان به تمام فهرستهای انتخاباتی تاکید کرد.

خبر دیگر اینکه انفجار یک بمب در نزدیکی حسینیه خزعل التمیمی در مرکز کرکوک پس از پایان نماز جمعه و خروج نمازگزاران سبب کشته شدن هشت نفر شد، این بمب را گروههای سلفی تکفیری منفجر کردند.

با نزدیک شدن به زمان انتخابات شوراهای استانی عراق، بغداد و دیگر استانها شاهد تدابیر امنیتی شدید است. از سوی دیگر منابع امنیتی عراق از پیگرد عزت الدوری از اعضای حلقه نزدیک صدام معدوم و سرکرده حزب منحله بعث در تکریت خبر دادند، الدوری از سال ۲۰۰۳ میلادی که آمریکا به عراق حمله کرد، فراری است.

خبر دیگر اینکه نیروهای امنیتی عراق، هفت نفر از مهمترین سرکردگان شبکه القاعده را دستگیر کردند، این افراد هسته ای را تشکیل داده بودند که در عملیات تروریستی اخیر در استان الانبار دست داشت.