حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به قراردادهای نفتی جدید (IPC) اظهار داشت: خانه ملت نسبت به این قراردادها ورود کرده و یک طرح دو فوریتی در این زمینه تهیه شده است.

 

وی افزود: تعداد زیادی از نمایندگان این طرح را به امضا رساندند و ان‌شاالله فردا به  هیئت رئیسه تحویل داده می‌شود. همچنین در اولین روز کاری هفته آینده این طرح در دستور کار بهارستان قرار خواهد گرفت.

 

موسوی لارگانی ادامه داد: ملت ایران برای به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی از سال ها قبل مبارزه و در زندان‌های مخوف ساواک شکنجه‌ها تحمل کردند. همواره یکی از شعارهایشان این بود که نمی‌خواهند زیر یوغ استعمار و استکبار جهانی باشند و هیچ‌گاه اجازه ندادند که استکبار جهانی بر ملت ایران حاکمیت داشته باشد. یکی از اعتراضات ملت ایران آن بود که استکبار جهانی نفت و بیت المال ما را به تاراج می‌برد.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: این قراردادهای نفتی جدید که با بعضی از شرکت‌های وابسته به استکبار جهانی همچون شرکت توتال بسته شده است موجب خواهد شد که سال‌ها بیت‌المال ملت ایران مورد چپاول قرار گیرد و بر کشورمان حاکمیت کنند.

 

موسوی لارگانی تصریح کرد: از نظر نمایندگان که عصاره ملت ایران در مجلس شورای اسلامی هستند این قراردادها خلاف است و درخواستمان ابطال و فسخ آنهاست.

 

وی ادامه داد: اگر قرار است که قراردادهای نفتی بسته شود حتما باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و ملت ایران از آنها اطلاع کافی داشته باشند چون بیت المال متعلق به مردم ایران است. بنابراین مخفیانه امضا کردن این قراردادها به اسم اینکه محرمانه بوده و اسرار و جزئیات آن حتی در اختیار نمایندگان هم قرار نگیرد خلاف قانون، شرع و عرف است.

 

موسوی لارگانی در پایان تصریح کرد: طرح دو فوریتی این قراردادها ان شاالله در روزهای آتی تصویب و جلوی این قراردادها گرفته خواهد شد.