به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، ایرج ندیمی نماینده سیاهکل با اشاره به موضوع استیضاح وزرا و رویکرد برخی از نمایندگان به استیضاح وزیر راه در مجلس گفت: به نظر می‌رسد استیضاح وزیر راه در مجلس و استیضاح‌های در راه مجلس چند وجهی باشد.


وی افزود: با توجه به این که بنده خود از نزدیک در جلسات نمایندگان استیضاح کننده با وزیر راه بوده‌ام، برآیند من از جلسات این است که یک وجه استیضاح وزیر راه به حواشی جلسه رأی اعتماد وزیر در مجلس معطوف می‌شود.

پروژه حذف ۶ وزیر
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس متذکر شد: معتقدم پروژه شش وزریری که در روز رأی اعتمادشان، برخی از نمایندگان مجلس به دنبال حذف آنان بودند آرام آرام در قالب استیضاح ۳ وزیر در حال کلید خوردن است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در موضوع حذف شش وزیر کابینه دولت یازدهم در روز رای اعتماد سه وزیر وارد مجلس شدند که آن سه وزیر در حال حاضر در لیست استیضاح کنندگان قرار دارند ،تصریح کرد: در حال حاضر موضوع استیضاح‌ ۳ وزیر اعم از زنگنه وزیر نفت، آخوندی وزیر راه و شهرسازی و علی ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی قرار دارد که موضوع استیضاح این سه وزیر ریشه در حذف آن سه وزیر در روزهای نخست رای اعتماد دارد.

ابقا فانی مقدمه حذف آخوندی
ندیمی با بیان اینکه در دو هفته اخیر مکرراً‌ حواشی استیضاح‌ سه وزیر مذکور مطرح بوده است، تاکید کرد: در حال حاضر بیشترین فشارها بر روی این سه وزیر کابینه است که حتی روز گذشته هم در رابطه با استیضاح فانی سعی شده بود روشی به کار رود تا منجر به حفظ فانی شده و در زمان مناسبی آخوندی استیضاح شود.
این نماینده مجلس با اشاره به طرح سوالات نمایندگان استیضاح کننده و تفاوت تعداد این سوال‌ها با ماه‌های گذشته گفت: مشاهده می‌کنیم برخی استیضاح کنندگان در گذشته سالی یک تا دو سوال هم از وزرا نمی‌پرسیدند که این خود معنی خاصی دارد، نماینده‌ای را می‌بینیم که شش سال نماینده مجلس بوده و شش سوال از وزرا نداشته و به یکباره قصد دارد چهل سوال از وزرا بپرسد که این موضوع معنی خاصی دارد.

اقلیت مجلس ششم
ندیمی در ادامه با اشاره به روش ورود به استیضاح وزرا از سوی برخی نمایندگان بیان داشت: روش فعلی استیضاح وزرا از جمله روش هایی است که زمانی اقلیت‌های مجلس ششم انجام می‌دادند که در آن سعی می‌شد به سوژه‌های آموزشی و اقتصادی بیشتر دقت کنند، که در حال حاضر هم همان شرایط تداعی شده و عده‌ای سعی می‌کنند ببینند مردم از چه چیزی خوششان می‌آید، در حالی که در گذشته چنین وضعیتی وجود نداشت. بنابراین در این استیضاح‌ها برخی از نمایندگان به انتخابات چشم دوخته اند و با چشم انتخابات سوال می‌کنند نه با چشم نظارت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در استیضاح برخی وزرا عده‌ای قصد دارند کارهای ناتمام خود را تمام کنند، اظهار داشت: معتقدم استیضاح برخی وزرا قصه ناتمامی است که عده ای دوست دارند آن را به فرجام برسانند و استیضاح‌ها همواره در رابطه با وزرایی است که به نوعی از دست‌شان در رفته است.

ندیمی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که به نظر شما این استیضاح‌ها از سوی چه جناحی در مجلس آب می‌خورد، گفت: بدون شک این استیضاح‌ها از سوی همان‌هایی است که در روز رأی اعتماد وزرا اطلاعیه می‌دادند و پیگیر بودند که برخی از وزرا در روز رأی اعتماد، رأی لازم را نیاورند.