پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- یک مشاور پیشنهاد داده که دو قطبی «سازش- مقاومت» در انتخابات 96 احیا شود چرا که موجب پیروزی طیف اعتدال می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، فردی که سابق بر این از وی به عنوان مشاور یک مقام اجرایی نام برده می شد اخیرا پیشنهاد کرده است برای پیروزی نامزد گروه اعتدال بایستی دوگانه انحرافی «معیشت مذاکره» و «تحریم، مقاومت» احیا شود.

وی تاکید کرده است در انتخابات گذشته ورود آقای جلیلی، برگ برنده ما بود.

وی همچنین خواستار تسریع در آغاز مذاکره با آمریکا و عربستان شده و تاکید کرده است: ما باید در بازی بزرگ نظام جهانی حضور داشته باشیم و در تحولات منطقه نقش اول را داشته بشیم که این بدون هماهنگی با کاخ سفید امکان پذیر نیست.

وی افزوده است: ما می‌توانیم ابرقدرت منطقه‌ای هم بشویم اما لازمه این کار این است که از شکل «نظام معارض» به «نظام مکمل و مسئول» تغییر هویت بدهیم - و به تعبیر ساده در قواعد و چارچوب‌های نظام جهانی  هضم شده و هویت متمایز نداشته باشیم. 

این مشاور سابق درخصوص بحران سوریه گفته است: اگر می‌خواهیم به سوریه کمک کنیم باید بازی انفرادی عملیاتی «امنیت محور» را رها کرده و در چارچوب «بازی بزرگان»(آمریکا و روسیه) به ایفای نقش استراتژیک دیپلماسی محور بپردازیم. 

وی در مورد عربستان اظهار داشته است: ما باید در افکار عمومی داخلی القاء نماییم که سعودی با کاخ سفید فاصله دارد در غیر این صورت نمی توانیم به راحتی وارد مذاکرات بعدی با آمریکا شویم.

وی افزوده است: مردم باید حس کنند آمریکا از اقدامات سعودی در منطقه راضی نیست.

وی اضافه کرده است: جدا کردن سعودی و حتی بحرین از آمریکا در افکار عمومی، موجبات شکل گیری برجام منطقه ای  خواهد بود.