مهدی گلشنی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهانت به پاسپورت ایرانی در سفارت آلمان و اعتراض وی در این‌باره در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: برخی از اساتید و همکاران بنده که قصد شرکت در کنفرانس‌های مختلف علمی در کشور آلمان را داشتند از رفتار توهین آمیز سفارت آلمان گلایه‌مند بودند.

وی افزود: به گفته این اساتید رفتارهای کارکنان سفارت آلمان در فرایند اداری با ایرانیان بسیار توهین آمیز بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه همکاران و دوستان این مسئله را به بنده منتقل کردند، گفت: در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برخود توهین‌آمیز سفارت‌خانه آلمان با اساتید و ایرانیان را به دکتر روحانی متذکر شدم و ایشان هم قول داد موضوع را به آقای ظریف منتقل کند.

گلشنی با اشاره به اینکه رفتار سفارت‌خانه آلمان با اساتید کشورمان به نوعی تلافی‌جویانه‌است، تصریح کرد: آنها با رفتار خود به دنبال سبک کردن شخصیت ایرانیان هستند، از یک طرف ادعای دوستی می‌کنند و  از طرف دیگر توهین آمیز رفتار می‌کنند لذا ما خود باید مراقب این رفتارها باشیم.

وی در همین زمینه گفت: یکی از این اساتید سرشناس برای یک اجلاس علمی نزدیک به چند هفته از سوی آلمانی‌ها معطل شد و در نهایت نتوانست در اجلاس علمی هامبورگ شرکت کند.