حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بدعهدی و حیله‌گری جزء ذاتی رفتار امریکاییهاست، اظهار کرد: برجام مهمترین سند بین‌المللی بر غیرقابل اعتماد بودن امریکاییهاست.

وی افزود: با وجود اینکه غربیها در برجام تعهد کرده بودند که از اقدامات شرورانه بر علیه ایران پرهیز کنند و همچنین متعهد شدند در روند متوقف شدن تحریمهای پولی، بانکی و بیمه‌ای خللی ایجاد نکنند، در پسا برجام شاهد این هستیم که هر روز آنها به یک بهانه‌ای در پی افزایش تحریمها و اضافه کردن افرادی به این لیست هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به گذشت 6 ما از اجرایی شدن برجام، گفت: با گذشت این مدت از توافق برجام، نمی‌توانیم پول فروش نفت را به کشور وارد کنیم و همچنین چرخه پول بین‌بانکی بین بانکهای کشور و بانکهای بزرگ دنیا با اما و اگرهای فراوانی روبه‌رو است.

حجت‌الاسلام سلیمی به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «در برجام خلل و فُرجی است» ، یادآور شد: امریکاییها از این منفذها در برجام سوء استفاده کرده و به بدعهدیهای خود ادامه می‌دهند.

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه اگر طرف غربی به بدعهدی خود ادامه دهد، ایران به شرایط قبل از برجام باز می‌گردد، تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در یک زمان کوتاه به مرحله قبل از برجام بازگشته و فعالیتهای هسته‌ای خود را بازسازی می‌کنیم.