آیت الله امان‌الله علیمرادی نماینده استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری درباره فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در موضوع برجام، اظهار کرد: یکی از اصولی که مقام معظم رهبری بر آن پافشاری دارند، این است که امریکا به فرموده امام راحل(ره) شیطان است و کارش شیطنت است. به همین دلیل نمی‌توان به شیطان اعتماد کرد و باید با بدبینی با آن رفتار کرد.

وی با بیان اینکه امریکا وعده می‌دهد اما اعتنایی به وعده‌اش نمی‌کند، گفت: این یکی از اصولی است که رهبر معظم انقلاب بر آن پافشاری دارند و این اصل مورد اعتنای امام راحل هم بود. این تعبیر که امریکا شیطان بزرگ است، یعنی همه خصوصیاتی که شیطان دارد و قران آن را ذکر کرده در امریکا بصورت برجسته‌ای وجود دارد.

وی افزود: قران کریم از زبان شیطان می‌گوید «خدا به شما وعده داد و من هم به شما وعده دادم. فرق وعده من با خدا این است که خدا به وعده‌اش وفا می‌کند و اما من خلف وعده کردم. شما وعده مسلم الهی را نادیده گرفتید و وعده خلاف‌پذیر مرا اعتنا کردید. می‌دانستید که خلف وعده می‌کنم پس خودتان را ملامت کنید و من را ملامت نکنید».

آیت الله علیمرادی با تأکید بر اینکه خصوصیات دیگری که قران از شیطان یاد می‌کند در امریکا هم هست، خاطرنشان کرد: این مبنای دینی برخورد امام با امریکا و برخورد مقام معظم رهبری با امریکاست. ایشان از مسئولین و همه می‌خواهند با این نگاه به امریکا رفتار کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فارغ از مبانی اعتقادی باید به امریکا بی‌اعتماد باشیم، متذکرشد: تجربه هم این بی‌اعتمادی را نشان داده است. رهبر معظم انقلاب فرمودند که با آغاز مذاکرات به مردم گفتم با این نگاه به امریکا نگاه کنید و عملکرد امریکا را ارزیابی بکنیم که چگونه وعده می‌دهد و تخلف می‌کند. از این به بعد برای ما این مسلم است که نباید به امریکا اعتماد کرد و باید بدبین بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره محور دیگری از بیانات رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیرشان، گفت: در شرایطی که امریکا بی‌اعتمادی می‌کند، ما باید به خودمان اتکا کنیم و به توانایی‌های داخل و سرمایه‌های ملی تکیه کنیم. وقتی که همه همت خود را بکار گرفتیم و سرمایه‌ها را بسیج کردیم، وعده الهی هم هست که «اگر خدا را یاری کنید، خداوند هم به شما نصرت و امداد غیبی خواهد داد».

آیت الله علیمرادی با بیان اینکه نباید کاستی‌هایی که داریم به گردن بیرون از مرزها بیندازیم، تصریح کرد: ما مواردی داریم که کالایی در داخل تولید می‌شود و همان کالا بصورت قاچاق وارد کشور می‌شود. جلوگیری از کالای قاچاق و تقویت تولید داخل را باید مدیریت کرد. وقتی که تولید داخل را تقویت کنیم، سرمایه‌داران ایرانی از سرمایه‌شان سود می‌برند و کارهایشان پیش می‌رود.