درباره خبر حفر تونل توسط تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان گفت: «همانطور که گفتم نزدیک بود که این تروریست‌ها یکی از نهادها را منفجر کنند که این نهاد هم پایگاه نیروی انتظامی هم پایگاه سپاه بوده است.»

 

رحمانی فضلی ادامه داد: «تروریست‌ها اقداماتی کرده بودند تا بتوانند از طریق تونل زدن به این هدف خود برسند که پیش از هر کاری جلوی آنها گرفته شد.»

 

عوامل یک تیم خرابکار در شهرستان خاش واقع در استان سیستان و بلوچستان در نزدیکی این دو مرکز یک تونل را در خانه‌ای در نزدیکی این دو پایگاه حفر کرده بودند و قصد انجام عملیات خرابکارانه داشتند.

به گفته محمد اکبر چاکرزهی، فرماندار شهرستان خاش، این تونل در عمق 20 متری زمین حفر شده و طول آن 30 متر بود.

 

چاکرزهی افزود نیروهای امنیتی طی عملیاتی «10 نفر از عوامل خرابکار و وابسته به بیگانه» را دستگیر و از اجرایی شدن «نقشه شوم» آنها جلوگیری کرد.

 

رحمانی فضلی همچنین درباره حادثه تروریستی کرمانشاه گفت: «در این رابطه دستگاه‌های امنیتی پیگیر هستند و طبق گزارش‌هایی که به من داده‌اند، تاکنون سرنخ‌هایی را هم پیدا کرده‌ایم. وقتی این سرنخ‌ها قطعی بشود، حتما اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.»

 

تروریست‌ها در 20 تیر خودروی حامل حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام آباد غرب و دالاهو در استان کرمانشاه، را در مسیر منطقه ریجاب به رگبار بستند.

در این حمله دکتر حبیبالله نیک‌عزم، از مسئولان دامپزشکی استان، و راننده خودروی فرماندار دالاهو به شهادت رسیدند.

 

یک منبع آگاه در اطلاعات سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه پیشتر از دستگیری 3 مظنون در رابطه با این حادثه تروریستی خبر داده بود. وی گفت آنها از سرشاخه‌های گروه تروریستی موسوم به «پاک» هستند.