سردار رسول سنایی‌راد معاون سیاسی سپاه پاسداران در خصوص اهداف حضور ترکی الفیصل رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان در نشست منافقین در پاریس و همکاری منافقین، داعش و عربستان علیه امنیت ایران اظهار داشت: منافقین از ابتدای ورود داعش به عراق یا به عبارت دیگر از سال 2014 به طور رسمی در کنار عربستان سعودی به حمایت از داعشی ها پرداخت.

 

معاون سیاسی سپاه ادامه داد: از همان زمان عربستان سعودی از اصطلاح انقلاب مردمی در حمایت از موجودیت داعش و اشغال مناطقی از خاک عراق یاد کرد، در این شرایط منافقین نیز به صورت اطلاعاتی  به نفع داعش فعال شدند و به عبارت دیگر ارکان اطلاعات داعش به حساب می آیند. البته این سابقه همکاری منافقین از قبل با همراهی با حزب بعث صدام وجود داشت.

 

سنایی راد با بیان اینکه پیکره اصلی داعش را بعثی ها تشکیل می دهند، تصریح کرد: در ماه های اخیر آل سعود ارتباط گیری با گروهک های ضد انقلابی از جمله اشرار شمال غرب را شروع کرده است که اقدامات اخیر اشرار در شمال غرب کشور با تحریک و حمایت لجستیکی عربستان و در کنار آن هم برنامه ریزی و هدایت آمریکایی ها و برخی از کشورهای اروپایی که جملگی حامیان دیروز داعش محسوب می شوند، صورت می گیرد.

 

معاون سیاسی سپاه در ادامه تاکید کرد: آل سعود با ارتباط گیری به دنبال این است که با ایجاد وحدت و همگرایی در بین گروهک های ضد انقلابی، آنها را برای ورود به فاز نظامی متقاعد کند.

 

وی با بیان اینکه در یک الی 2 ماه گذشته شاهد تلاش هایی برای انجام اقدامات تروریستی در ایران بودیم، گفت: ارتباط بین برخی از ضد انقلابیون داخلی با جریانات تکفیری و همچنین حضور ترکی الفیصل در مراسم منافقین در پاریس، اعلام رسمی حمایت و همسویی عربستان با گروهک منافقین است.

 

سنایی راد متذکر شد: قبل از این هم ما شاهد این بودیم که بخشی از منافقین در پیکره داعش و حتی برخی از داخل ایران  برای عربستان سعودی اطلاعات جمع آوری کردند.

 

معاون سیاسی سپاه پاسداران همچنین در خصوص حوادث ترکیه و نقش عربستان تاکید کرد: حوادث ترکیه نیز نشان داد سیاست‌های عربستان نمی‌تواند بدون هزینه باشد، زیرا رسانه‌های عربستان به نوعی با کودتاچیان همسویی داشته‌اند و به نظر می‌رسد این کودتا پیامدهای منفی برای عربستان سعودی دارد و آنها به دنبال توزیع بحران‌های خود در منطقه هستند.