حضور رییس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان در مراسم سالانه گروهک تروریستی منافقین و ایراد سخن در بین آنها از نقش دلالی عربستان در پیوند دادن گروهک منافقین با گروهک تکفیری داعش پرده برداشت لذا باید دانست که از این پس منافقین در خدمت گروهک تکفیری داعش هستند در این زمینه بسیار مترصد آن هستند که اهداف داعش را در ایران دنبال کنند. 

بنا بر این گزارش، همچنین نشست منافقین در پاریس، نشان دهنده تلاش محور غربی، عبری، عربی برای انتقال ناامنی به فضای داخل ایران است لذا روند قدرت یابی ایران در منطقه و مهار آن در دستور کار عربستان قرار گرفته است و این کشور در صدد است با بهره‌گیری همزمان از توان اطلاعاتی و عملیاتی منافقین و تکفیری‌ها داعش برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده نماید.

به گزارش خبرنگار ما از منظر محور مذکور، ایجاد نارضایتی ‌های اجتماعی بواسطه بیکاری و رکود، شکاف‌های قومیتی و انتخابات ریاست جمهوری سال 96 می تواند سه بستر مناسب برای انتقال ناامنی به داخل ایران باشد. لذا برنامه ریزی آنان برای ناامن سازی ایران در کنار حفظ ساختار تحریم ها، بهترین اهرم ‌های فشار برای تغییر محاسبات ایران خواهند بود جهت وادار شدن به تعامل راهبردی با محور مذکور در پذیرش برجام‌ 2 (یا همان برجام منطقه‌ای که عدم حمایت از گروههای مقاومت و همسو با ایران، همانند حزب الله لبنان، یمن، سوریه و... می باشد) و برجام 3 (که همان جلوگیری از تقویت بنیه توان دفاعی مانند برنامه موشکی، فضایی و... می باشد) که استکبار برای تحمیل به ایران اسلامی همچون برجام 1(هسته ای) دندان تیز کرده است.

باید به دستگاه وزارت امورخارجه خندان! دولت تدبیر یادآور شد که عربستان سعودی، جمهوری اسلامی ایران را هدف اصلی خود در تهدیدات داعش و منافقین قرار داده و این اقدام در سلسله اقدامات مخرب عربستان علیه ایران قرار می گیرد. در چنین شرایطی باید دید که واکنش دستگاه سیاست خارجی ایران به حکام وهابی سعودی چگونه می خواهد باشد تا عزت و کرامت ایران اسلامی حفظ شود.