به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در پی انفجار خونین در مسابقات دو ماراتن در شهر بوستون آمریکا، روزنامه القبس کویت لیستی از مهم ترین حملات خونین آمریکا از ۴۰ سال گذشته تاکنون، تهیه کرده است که به شرح ذیل است:

-۱۱ دسامبر سال ۲۰۰۱:

دو هواپیمایی که توسط عوامل القاعده ربوده شدند به برج های مرکز تجارت جهانی در نیویورک برخورد کرده و باعث تخریب کامل این ساختمان ها شدند. همچنین هواپیمای سوم به ساختمان پنتاگون در آمریکا برخورد کرده. هواپیمای چهارم نیز در پنسیلوانیا سقوط کرد که در مجموع، این حملات حدود سه هزار کشته بر جای گذاشت که بنا به گزارش های کاخ سفید خونین ترین حمله در تاریخ آمریکا بود.

-۲۷ ژوئیه سال ۱۹۹۶:

انفجار در پارکی در جرجیا در زمان برگزاری بازی های المپیک ۱۹۹۶ دو کشته و ۱۱۲ مجروح بر جای گذاشت.

-۹ اکتبر سال ۱۹۹۵:

در این سال قطاری که در حال حرکت بین میامی و لس آنجلس بود با حمله گروهی ناشناس تحت عنوان" پسران گشتاپو" از مسیر خود منحرف شد و در پی آن ۲ تن کشته و بیش از ۸۰ تن دیگرزخمی شدند. این حمله در واکنش به فاجعه" واکو" بود که در این فاجعه پلیس به مزرعه ای در شهر واکو در ایالت تگزاس حمله و دستکم ۸۰ تن از طرفداران یک گروه مذهبی خاص را قتل و عام کرده بود.

-۱۹ آوریل سال ۱۹۹۵:

حمله با خودروی بمب گذاری شده به یک ساختمان دولت فدرال در شهر اوکلاهما سیتی که در پی آن ۱۶۸ تن کشته و بیش از ۵۰۰ تن دیگر زخمی شدند. عاملان این حادثه تروریستی به اعدام محکوم شده و ۱۱ ژوئن ۲۰۰۱ اعدام شدند.

-۲۶ فوریه سال ۱۹۹۳:

حمله به یکی از برج های مراکز تجارت جهانی نیویورک که شش کشته و هزار مجروح به دنبال داشت و بنا به گزارش پلیس، بمب در پارکینگ ساختمان کار گذاشته شده بود.

-۱۶ مه سال ۱۹۸۱:

انفجار در دستشویی های ایستگاه شرکت پان امریکن در فرودگاه کندی نیویورک یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت و مسئولیت این حمله را یک گروه مسلح با نام" مقاومت مسلحانه پورتوریکو" بر عهده گرفت.

-۲۹ دسامبر سال ۱۹۷۵:

انفجار بمب در فرودگاه لاگواردیا در نیویورک ۱۱ کشته و ۷۵ مجروح به دنبال داشت.

-۲۴ دسامبر سال ۱۹۷۵:

انفجار در رستورانی کوچک در نیویورک که نتیجه آن کشته شدن چهار تن در این رستوران بود. این یکی از ۴۹ حمله ای بود که میان سال های ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۷ توسط گروه های مسلح پورتوریکویی صورت گرفت.

-۲۴ اوت سال ۱۹۷۰:

کشته شدن یکی از پژوهشگران دانشگاه نیروی زمینی آمریکا در مدیسون به دلیل انفجار بمبی که گفته شد فعالان و داعیان صلح آن را کار گذاشته بودند.

-۱۶ سپتامبر سال ۱۹۲۰:

انفجار بمبی در منطقه وال استریت در نیویورک که به کشته شدن ۴۰ تن و زخمی شدن صدها تن دیگر انجامید و پلیس آنارشیست ها و شورشیان داخلی را عامل این انفجار دانست.