متین منتظمی دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی با اشاره به ویژگیهای شخصیتی عباسعلی کدخدایی حقوقدان و سخنگوی سابق شورای نگهبان اظهار کرد: عملکرد عباسعلی کدخدایی در سخت‌ترین برهه‌های زمانی نشان داده است، وی در مواجهه با فشارهای سیاسی ثابت قدم بوده و در موضوع فتنه 88 و فشارهای فتنه‌گران اجازه هزینه‌سازی برای شورای نگهبان را به هیچ‌کس نداد.

منتظمی با بیان اینکه کدخدایی انقلابی‌بودن خود را به اثبات رسانده است، گفت: وی اخلاق و ارتباط خوبی را با سایر اعضای شورای نگهبان برقرار می‌کرد و حضور ایشان ترسی را بر دل فتنه‌گران و دست‌نشانده‌های آنها قرار داد. به نظرم قاطعیتی که کدخدایی از خودش نشان داده‌، قابل ستایش است.

این فعال دانشجویی با تشریح شاخصه‌های افراد مناسب برای جایگاه حقوقدانی شورای نگهبان، تصریح کرد: حقوقدان شورای نگهبان باید شخصیت قوی، علمی و پایدار داشته باشد و نسبت به مواضع انقلاب صریح بوده و تعارف نداشته باشد. افراد برای تصدی این مسئولیت باید در برابر فشارهای جریانات سیاسی ایستادگی کنند و اجازه هزینه‌سازی برای شورای نگهبان را ندهند که به نظرم نمونه بارز این خصوصیات شخص دکتر کدخدایی است.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، شورای نگهبان را چشم نظام اسلامی دانست و افزود: نمایندگان مجلس باید موضع‌گیریهای سیاسی افراد را مدنظر قرار بدهند تا افراد منتخب مجلس شورای نگهبان در برابر فشارها و تهدیدات، با استعفای خود برای نظام و انقلاب و شورای نگهبان هزینه ایجاد نکنند.

منتظمی خاطرنشان کرد: شخصیت عباسعلی‌ کدخدایی اجازه نخواهد داد عده‌ای قاطعیت شورای نگهبان و چشم بودن این شورا را برای نظام اسلامی زیر سؤال ببرند. همین امر باعث شده عدم حضور کدخدایی در شورای نگهبان سبب خوشحالی دشمنان ما بشود.

وی در پایان تاکید کرد: عملکرد حقوقدانهای شورای نگهبان در برهه‌های سیاسی و پیچهای تاریخی و سیاسی نظام مهم و حساس است و اگر در زمانهای حساس مثل انتخابات کسی با موضع‌گیری بیجا از شورای نگهبان استعفا بدهد و در برابر فشارهای سیاسی، کوتاه بیاید، طبیعتا شورای نگهبان را زیر سوال برده است.